Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BumpTop Mac ute nu; 3D-skrivbord för OS X

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ganska snajsigt, men frågan är om det är så jäkla användbart? Verkar betydligt rappare än Windows-versionen i alla fall.

BumpTop Mac: Reinventing your Mac desktop.

Via: http://daringfireball.net/linked/2010/01/20/bumptop

  • Medlem
  • Täby
  • 2010-01-20 20:34

Lite coolt, men inte tillräckligt revolutionerande för att jag skall prova det.
En bra bit på vägen iaf

  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-01-21 16:31

Måste nog säga att jag tycker det va lite som en mer utvecklad version av Spaces typ.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-21 17:41

Coolt, men jag har inget på skrivbordet att lägga i fina högar..

Usch..
Folk som jag, de som försöker leva ett minimalist liv både i cybervärlden samt IRL, tål inte detta "cluster fuck". (ursäktar språket)

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-21 17:49

Jag kommer ha grym nytta av detta, Har ju för tillfället så mkt som 0 ikoner på skrivbordet O så har de alltid vart o kommer stanna så me

  • Medlem
  • Linköping
  • 2010-01-21 19:17

Coolt, jag vill absolut ha Bumptop men jag vet inte vad jag ska ha det till

  • Medlem
  • Hjo
  • 2010-01-21 22:17

Något liknande hade

jag på min 7300/166:a för länge sedan, men jag kommer inte ihåg vad det hette, använde det nästan en hel dag, intressant, men som sagt...glömt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-21 23:30

Har som många andra här inte en enda sak på skrivbordet. Skrivbordet är enligt mig inte en arbetsyta utan något som ligger bakom mina fönster.

Ursprungligen av acke:

Har som många andra här inte en enda sak på skrivbordet. Skrivbordet är enligt mig inte en arbetsyta utan något som ligger bakom mina fönster.

Du vet om att man KAN använda det som en arbetsyta va?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-22 12:46
Ursprungligen av kristinadanielsson:

Du vet om att man KAN använda det som en arbetsyta va?

Skrivbordet? Ja det vet jag. Vad vill du säga?

Gäsp.

tyckte det vart lite kul ändå funkar som sagt bättre än på pc

Någon som har provat med 2 skärmar? Jag har idag problemet att mina skrivbordsobjekt kommer i total oordning när jag växlar mellan bara laptopens skärm och att köra dubbla skärmar.

  • Medlem
  • 2010-03-03 19:43

Den är inte speciellt stabil. Jag testade ett tag tidgare och slängde ut den efter en vecka.

Provade, men såg heller inte något direkt bra med det. Fungerar förresten i övrigt utmärkt med 2 skärmar. Programmet appliceras på huvudskärmen och den andra påverkas inte alls.

spotlight och smarta foldrar gör att jag inte tycker jag behöver ha det i traditionella högar/foldrar längre.

Men det var kul att se hur det kunde varit om inte sök funktionen varit så effektiv som den är idag.

Kan tänka mig att programmet kan vara bra för de hemma användare som har ganska lite grejer på datorn och kanske inte är så vana vid datorer, gammal som ung. Sen är frågan hur skall de nå dessa användarna som från början är ovilliga att mixtra med sin dator?

I en produktions/arbetsmiljö är den tveksam.

Däremot. det här programmet på en Ipad - det är nog magi...

Mja, jag vill ha färre koncept, inte fler.

1
Bevaka tråden