Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Illustrator CS2 startar inte, Indesign kräver serienummer?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-20 22:33

Hallå!

Nu har jag råkat i knipa.
Skulle idag som vanligt öppna mitt Illustrator CS2, när det under uppstartsskärmen hänger sig, ungefär samtidigt som den läser in typsnitten.
Testade då att öppna Photoshop och Indesign, Photoshop funkar men Indesign frågar helt plötsligt efter Serienumret, slår in det men den hävdar att det är fel (det är en ärlig version, ingen piratskit). Då tröttnar jag, avinstallerar allt och installerar det på nytt, nu funkar serienumret utmärkt igen MEN exakt samma problem kvarstår..
Jag antar att Illustrator problemet kan ha att göra med typsnitten så jag har stängt av en hel del av dom, tömt font cachen, reparerat behörighet... inget biter!
Och varför Indesign vill ha serienummer som den sedan inte godkänner förstår jag inte alls.

Jag skulle vara er evigt tacksam om ni kunde hjälpa mig med detta!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-20 23:16

Adobe har ett eget typsnitt cache. Tog du bort det också?

//Rob

  • Medlem
  • 2010-01-21 00:04

Ta hem Font Finagler och rensa all fontcache. Det finns både lite här och där.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-21 00:08

Onyx ska också klara att rensa alla cache filer inklusive fontcache.

//Rob

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-21 07:21

Jag använde Onyx för att tömma fontcachen, borde det räcka eller skall jag testa Font Finagler också?
Sökte även med typsnittshansbokens inbygda funktion efter trasiga fonter men inget dök upp.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-21 08:43

Hittade den här tråden på ett annat forum
MacUser :: View topic - InDesign CS2 Serial Number error
verkar vara exakt samma problem, dom lyckades lösa det genom att installera om, kan ju faktiskt varit så att jag inte fick borta alla filer innan jag installerade på nytt, får testa igen ikväll.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-22 10:37

Sådär ja, jag följde instruktionerna från det engelska forumet och nu funkar det som det ska igen.
Hade dock varit intressant att veta varför det uppstod..
Tack alla för hjälpen!

  • Medlem
  • 2010-01-22 17:28

Min InD CS2 skulle plötsligt ha ett serienummer av mig i dag när jag installerade en demo av InCopy CS4. Ominstallation av CS2 krävdes, plus de därav nödvändiga av- och återinstallationerna av CS3 och CS4.
Jättefestligt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-22 22:55

Jag får till och från problem att öppna cs3. Jag kör samma serienummer på jobbet och hemma (jepp det är lagligt och ibland protesterar den. Jag har inte hittat orsaken helt exakt men det har nog att göra med om något dokument är aktivt på jobbet och jag försöker öppna något csprogram hemma samtidigt som det beror på. Adobe-supporten gav mig en instruktion för att installera om och rensa bort allt som kunde orsaka felet men det verkade för jobbigt så jag lever med det istället. När jag vet att jag behöver använda något program hemma så stänger jag ner en massa på jobbet först.

  • Medlem
  • 2010-01-23 12:13

Elslösare...

1
Bevaka tråden