Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Många konton - många datorer, hur göra (iTunes)

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-20 22:26

Det här en lite annorlunda fråga som jag hoppas att jag kan få hjälp med av era smarta hjärnor.

Så här är vår setup hemma:

vi har...

1 iMac
1 MacBook
1 MacBook Pro
2 Apple TV
2 iPhone

Vi har även tre iTunes Store-konton, ett som är mitt, ett som är min sambos, samt ett amerikanskt.

Nu till problem nummer ett.

Min sambo vill börja synca hennes iPhone med hennes bibliotek på sin macbook.

På denna iPhone har hon köpt en massa musik på bägge MINA konton, både det svenska och det amerikanska.

Jag vill inte ha hennes musik på min dator (på grund av hennes musiksmak)

Jag köpte ett program som heter Pod to Mac som tankat ner allt som låg på hennes iPhone till hennes Macbook, och syncade - vilket gjorde att vissa låtar inte går att synca.

Samt hennes iPhone byter inte konto på iTunes i iPhone, trots att hennes konto är valt i Macbooken.

Så frågor.

1. Kan man avregga låtarna (tvätta?) så att mitt konto inte finns kvar?
2. varför byter inte iPhone konto i iTunes?

– Andra kreativa förslag??

hilfe, vad gör jag för fel???

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-20 22:27

Kan man föra över de filmer/serier man köpt på en Apple TV utan att hacka?

Ursprungligen av Tangen:

Kan man föra över de filmer/serier man köpt på en Apple TV utan att hacka?

Det funkar fint att köra filmer/tv/musik från itunes i tunebite (som bara finns för pc dock). På detta sätt har jag tvättat alla mina inköp och kan nu se dem vart jag vill

Jag har testat det mesta och det här är det enda sättet som jag har fått till någon bra lösning, sen finns det fallgropar med detta också men det kan jag berätta utförligare om så önskas

Senast redigerat 2010-01-21 09:11
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-21 09:42
Ursprungligen av Costanza:

Det funkar fint att köra filmer/tv/musik från itunes i tunebite (som bara finns för pc dock). På detta sätt har jag tvättat alla mina inköp och kan nu se dem vart jag vill

Jag har testat det mesta och det här är det enda sättet som jag har fått till någon bra lösning, sen finns det fallgropar med detta också men det kan jag berätta utförligare om så önskas

Tack för svaret - bra att ha i researchen.
Ett förtydligande till alla är dock att alla saker är köpta, film/serier och musik.

Finns det en lösning för Mac, där man kan nolla infon i låten (direkt i iTunes kanske)

kanske måste man exportera ut allt från iTunes, för att sedan "lägg till i bibliotek?)

Ursprungligen av Tangen:

Tack för svaret - bra att ha i researchen.
Ett förtydligande till alla är dock att alla saker är köpta, film/serier och musik.

Finns det en lösning för Mac, där man kan nolla infon i låten (direkt i iTunes kanske)

kanske måste man exportera ut allt från iTunes, för att sedan "lägg till i bibliotek?)

Samma här, jag har köpt allt på itunes. Jag började leta eftersom jag slog i taket (med 5 konton) då flera i familjen ville kolla. Sen är jag inte direkt positiv att bli inlåst i itunes med drm-skadade filer.

Köpte faktiskt Tunebite för att bli av med drmskydd på ljudböcker och på den vägen är det...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-21 12:15
Ursprungligen av Costanza:

Samma här, jag har köpt allt på itunes. Jag började leta eftersom jag slog i taket (med 5 konton) då flera i familjen ville kolla. Sen är jag inte direkt positiv att bli inlåst i itunes med drm-skadade filer.

Köpte faktiskt Tunebite för att bli av med drmskydd på ljudböcker och på den vägen är det...

ska kolla om jag hittar några Mac alternativ

Ursprungligen av Tangen:

ska kolla om jag hittar några Mac alternativ

Uppdatera gärna, finns det alternativ till pc så är jag mycket intresserad!!!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-20 22:28

Och hur fn nollställer man "all" musik, jag har haft ett 10 tal olika HD med samma användare på efter krasher, nya datorer, och CCC rokader. så jag slår alltid i taket med 5 enheter.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-20 22:28

Eftersom alla dessa frågor rör en och samma setup, så startade jag bara en tråd

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-01-21 10:27

Slå på hemmadelning i iTunes så kan du ju kopiera låtar och iPhone program från andra konton mellan datorerna och synca.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-21 11:12

Ska kolla

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-21 19:35

will do.

en fråga är helt obesvarad, varför byter hennes iPhone inte konto?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-01-21 22:13
Ursprungligen av Tangen:

will do.

en fråga är helt obesvarad, varför byter hennes iPhone inte konto?

Du ska kunna byta iTunes konto i telefonen. Funkar på frugans iPhone.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-21 22:17
Ursprungligen av Jetwash:

Du ska kunna byta iTunes konto i telefonen. Funkar på frugans iPhone.

=), eller kanske :">

(du hade rätt)

1
Bevaka tråden