Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Helt död powerbook, min gamla trotjänare

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-01-20 17:27

Hej!
Det är så att jag har en powerbook G4 som stått i ungefär ett halvår och nu vill jag få igång den och ha till något kul. Problemet är dock att den är helt död, laddaren fungerade perfekt då jag använde den sist men den indikerar inte att den laddas öht.

Kan tillägga att laddaren var relativt ny då jag använde den sist max ett år gammal och väldigt sparsamt använd.

Tror ni det är laddaren det är fel på eller är datorn helt enkelt död nu när man inte haft igång den på så länge?

tacksam för svar

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-20 17:55

Låt den stå på laddning ett tag och prova sen. Ibland när batterier är tokslut så behöver de lite tid på sig att kicka igång med laddningen.

Exakt som moname1 säger. Den kan behöva stå med laddare i över natten innan du kör igång den.

Det brukar ju synas att den laddar på färgen runt laddkontakten

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-01-21 13:18

Är det första generationens G4 Titanium så kan det vara så att backup-batteriet sjunkit under kritisk laddningsnivå, då tar det inte laddning längre. Det man kan göra är att koppla ur det helt, då startar burken men den kommer inte att komma ihåg vad klockan är nästa gång du startar. Jag råkade ut för detta för ett antal år sen och den fick diagnosen trasigt moderkort! Efter lite googlande hittade jag denna info och lät göra ett nytt batteripack sen ser jag till att hålla koll på laddningen när den inte används.

1
Bevaka tråden