Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sex-kontakt-annonser på 99.se

Tråden skapades och har fått 58 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Kalla mig gammalmodig, men sånt slipper jag gärna när jag går in på en sajt som denna.

De började dyka upp för några dagar sedan och igår, efter att jag skickat ett meddelande om det såg jag dem inte mer, men nu är de tillbaka igen.

Ska det vara så?

Håller med dig!
Känns inte seriöst.

Tar hellre in medlemsavgifter och håller 99 rent och snyggt.

Har inte sett någon, men det är klart att det ska bort. Just nu har jag en McDonalds-banner här ovanför. Nog så osmakligt

  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-01-20 13:55
Ursprungligen av benjamin.palsson:

Håller med dig!
Känns inte seriöst.

Tar hellre in medlemsavgifter och håller 99 rent och snyggt.

Det är fullt möjligt att få ett rent och snyggt 99 genom att betala medlemsavgifter. Titta här så kan du bli supporter!

Ursprungligen av Arvid:

Det är fullt möjligt att få ett rent och snyggt 99 genom att betala medlemsavgifter. Titta här så kan du bli supporter!

Fixat!

Det måste ju vara ngn spammare inne.

Jag får ett mail i veckan på min blogg som är ren sexannons.

Tycker att 99 hittils har varit kliniskt rent från spam.

Eller är det Google-annonser eller ngt jag inte ser?

Kan ngn klippa och bifoga i tråden när de dyker upp. ?

Ser inga konstiga annonser, tror inte det är 99 som visar dessa annonser. Har ju varit uppe liknande trådar med användare som sett konstiga annonser här, men dessa var inga annonser som kom från 99.

Visa gärna exempel på dessa annonser, så kan vi se om dessa annonser kommer från 99 eller annat håll.

Är det sådan här banners du menar?

Bifogar bild

Kidmaster: Ja, och ett par andra från samma sajt.

De ser inte jag, men då är jag ju i och för sig veteran, som ser mindre reklam. Men skapa ett ärende om detta i http://www.99.se/projekt/ så forumledningen uppmärksammar och kan åtgärda.

Ursprungligen av Mikael E:

De ser inte jag, men då är jag ju i och för sig veteran, som ser mindre reklam. Men skapa ett ärende om detta i http://www.99.se/projekt/ så forumledningen uppmärksammar och kan åtgärda.

Det är väl samma ställe som vi har "veteranrabatt-annonsen"

Håller med hallgren att den typen av annonser inte passar här. Det är inte sådant jag vill att folk jag uppmar att bli medlemmar ska se.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-20 12:13

Jag har lagt in det som ett projekt, och bett dom återkomma med svar i denna tråd.

(dom = Björnström)

Mig gör det inget, ni får ha vilka banners ni vill med vilken reklam ni vill.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2010-01-20 13:56

Ang reklamen ska jag genast ta kontakt med vår annonsleverantör och få bort den!

Ursprungligen av Arvid:

Ang reklamen ska jag genast ta kontakt med vår annonsleverantör och få bort den!

+1 (minst!) och en ros!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-20 14:37

Google-AdSense?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-01-20 15:00
Ursprungligen av hallgren:

Kalla mig gammalmodig, men sånt slipper jag gärna när jag går in på en sajt som denna.

De började dyka upp för några dagar sedan och igår, efter att jag skickat ett meddelande om det såg jag dem inte mer, men nu är de tillbaka igen.

Ska det vara så?

Om man inte vill betala tycker jag inte man skall bry sig om vilka annonser som kommer heller. Svenska lagar styr hur och vad som får annonseras, det tycker jag räcker.

Ursprungligen av MatsOlov:

Om man inte vill betala tycker jag inte man skall bry sig om vilka annonser som kommer heller. Svenska lagar styr hur och vad som får annonseras, det tycker jag räcker.

Öh, det kanske ska passa mer seriösa företag som vill annonsera också. Typ Apple Store..
Köp ny iPad bredvid tuttTV från Berlusconi. Inte så snyggt kanske även om den säkert kan användas till att streama allsköns laglig porr.

Tjatigt det där med betala och håll käft, för övrigt.

Lite kul, eller förvirrande med sex-kontakt och Light Peak - en kontakt för allt

Ursprungligen av MatsOlov:

Om man inte vill betala tycker jag inte man skall bry sig om vilka annonser som kommer heller. Svenska lagar styr hur och vad som får annonseras, det tycker jag räcker.

Nej, som sajtägare styr vad man man vill ska finnas på sin sajt, vilket ofta är en mycket snävare begränsning.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-01-20 20:30
Ursprungligen av hallgren:

Nej, som sajtägare styr vad man man vill ska finnas på sin sajt, vilket ofta är en mycket snävare begränsning.

Ehhh? Är det du som är sajtägaren eller?

Kan man få en länk till den skrabrösa siten ifråga så vi kan se vad för omoraliskt snusk de håller på med på stället.

Det finns ju nyanser i världen.

Är det en

Vi-pungslår-dig-på-pengar-för-att-du-vill-dejta-människor

eller

"betala-här-så-skickar-vi-över-em -prostituerad"

Är det en dejtingsite är det väl inget att hetsa upp sig över, då är det här mera moralpanik.
Är det en site som kopplar direkt på sex har den inte här att göra.

Inte ens vi som medlemmar får ju andas ngt om sex för då raderas det direkt.
T o m humorbilder med 2cm naket i har raderats ...

Så, ingen kan påstå att ribban är satt speciellt mkt högre än NOLL på 99.se sedan innan.

Ursprungligen av Goflorp:

Kan man få en länk till den skrabrösa siten ifråga

Om du tittar på bilden som finns i inlägg #6 (sic!), och ser företagets namn där, så kan du nog söka dig fram till adressen...

Och eftersom Arvid (inlägg #13) redan har sagt att han ska fixa så att deras annonser försvinner, så kan vi väl sluta diskutera huruvida företaget borde få annonsera här eller ej. Det har redan konstaterats att de inte ska vara här.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-20 17:24
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Om du tittar på bilden som finns i inlägg #6 (sic!), och ser företagets namn där, så kan du nog söka dig fram till adressen...

Det hade jag aldrig kunnat lista ut själv :p:">:">

Senast redigerat 2010-01-20 18:02

Jag ville ha adressen, för att vara säker på att komma rätt.
Men visst gick det att skriva namnet i google och ta det den vägen.

Tyckte det verkade rätt harmlöst.
Det här var ju rent stilfullt om man jmfr med cruiser.com etc....

Jag tycker också att detta är ganska harmlöst. Men jag ville inte skriva ut adressen, för då hade väl någon tyckt att även detta var stötande.

Tycker också att det såg tämligen harmlöst ut. Men jag antar att man inte måste vara 18+ för att registrera sig här, eller? Och då kanske det inte är så bra att ha annonser från liknande företag/förmedlingar. Men då kanske det å andra sidan inte ska finnas reklam för nikotinprodukter heller, som också är 18+...

Visst, det finns väl värre sajter att länka till, men ändå inget som jag hade velat länka till eller bli förknippad med från någon av mina egna sajter.

Ursprungligen av hallgren:

Visst, det finns väl värre sajter att länka till, men ändå inget som jag hade velat länka till eller bli förknippad med från någon av mina egna sajter.

Det låter lite Pastor om det hela, du tycker inte du överreagerar ?

Jag tyckte det var harmlöst.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-20 21:56

Adblock anyone?

Ursprungligen av zappee:

Adblock anyone?

Om man inte vill betala i rena pengar kan man väl åtminstone betala genom att låta reklamen visas. Om man känner att man har nytta av forumet så tycker jag det är rätt taskigt att blockera reklamen.

Bevaka tråden