Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytta bokmärken från Firefox till Safari?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-01-18 14:42

Finns det möjlighet att föra över Bokmärkesmappen från Firefox till Safari?

  • Medlem
  • 2010-01-18 14:53

Nej, bara från Safari till Firefox.

Har ändrat trådens rubrik. Den tidigare rubriken ("firefox") sade inte speciellt mycket om vad tråden egentligen handlar om.

/Mod

Det ska väl funka åt båda hållen. Exportera från det ena programmet, och importera i det andra.

  • Medlem
  • 2010-01-18 15:22
Ursprungligen av Jesper Ohlsson:

Det ska väl funka åt båda hållen. Exportera från det ena programmet, och importera i det andra.

Hm, jag får det då inte att funka. .json-filen från Firefox går inte att välja när man ska importera i Safari. Inte för mig iaf.

Ursprungligen av Dalle:

Hm, jag får det då inte att funka. .json-filen från Firefox går inte att välja när man ska importera i Safari. Inte för mig iaf.

Du ska få en fil som heter bookmarks.html när du exporterar från firefox.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-18 15:37

Xmarks, en plug-in i båda browsrarna. + att du har en backup i molnet.
Gratis

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-18 15:46

För att få ut HTML filen så väljer man EXPORT HTML under Organise Bookmarks/Import and Backup i Firefox

Jag håller på att testa Stainless. Det är en trevlig webläsare och snabbt går det (några buggar finns också). Men jag saknar också överflyttning av bookmarks. Kanske kommer det att funka med Xmarks Chrome-variant? Verkar dock inte ha lämnat alphastadiet.

1
Bevaka tråden