Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur flytta film från iPhone till SE W995?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-18 10:04

Om man har en film, filmad med iPhonen och vill flytta den till W995an hur gör man då?

Jag har lagt den på skrivbordet med hjälp av Bildinsamling.
Tagit ur minneskortet och fört över vis USb. Lagt filmen i mappen Video.
Provat både .MOV och .mp4-format men kan inte se dom på W995an.

Yes!!

  • Medlem
  • 2010-01-18 10:22
Ursprungligen av Yes:

Om man har en film, filmad med iPhonen och vill flytta den till W995an hur gör man då?

Jag har lagt den på skrivbordet med hjälp av Bildinsamling.
Tagit ur minneskortet och fört över vis USb. Lagt filmen i mappen Video.
Provat både .MOV och .mp4-format men kan inte se dom på W995an.

Yes!!

Man kanske måste "skräddarsy" upplösningen så att den passar till SE-luren?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-18 10:32

Ett svar utan lösning......

Yes!!

  • Medlem
  • 2010-01-18 11:20

Vad jag menar är att man kanske måste göra om filmen så att den har lika många pixlar som skärmen. Läser man på tex WEBHALLEN.com så står det bara att:
"Den perfekta underhållningshjälpredan – Media Go™ gör det enklare än någonsin att ta med dig dina mediefiler, vart du än går. Överför dina mediefiler mellan telefonen och datorn genom att dra och släppa. Det är också enkelt att konvertera filer: Media Go™ konverterar video- och musikfiler för att ge dig bästa möjliga kvalitet."

Det står inget om vilka format den tar, eller i vilken upplösning. Kanske kolla instruktionsboken?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-18 11:21

Tack för ett bra svar.
Jag körde direkt via USB. Ska testa Media Go.

Yes!!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-18 13:13

Kör en valfri konverter på filmen, slutformatet för W995 ska vara .mp4 eller .3gp
Tänk på att vid .m4 format så måste upplösning och annat stämma med SE's specar.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-18 13:29

Media Sync heter det till Mac.

Yes!!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-18 22:51

Media Sync funkar inte.
Den tar bara spellistor från iTunes och podsändningar.

Så hur gör jag filmerna till podsändningdformat. mp4 gick inte.

Yes!!

w995 manualen.

När du använder Media GoTM för att överföra videoklipp till telefonen transkodas videoklippen automatiskt för att du ska få en så bra upplevelse som möjligt. Om du överför videoklipp med hjälp av ett annat program än Media GoTM rekommenderar vi att du väljer H.264 Baseline profile-video, upp till QVGA vid 30 bildrutor/sekund (fps), VBR 384 kbps (max 768 kps) med AAC+-ljud vid 128 kbps (max 255 kbps), 48 kHz och stereoljud i mp4-filformat.

Jag tror iphone producerar H.264 video.

Video playback
Video formats supported: H.264 video, up to 1.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Low-Complexity version of the H.264 Baseline Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; H.264 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Baseline Profile up to Level 3.0 with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats; MPEG-4 video, up to 2.5 Mbps, 640 by 480 pixels, 30 frames per second, Simple Profile with AAC-LC audio up to 160 Kbps, 48kHz, stereo audio in .m4v, .mp4, and .mov file formats

baserat på detta så borde du kunna konvertera video till en W995 med en quicktime pro licens. annars finns det en uppsjö av program som klarar samma sak.

inte en lösning men kanske hjälper dig en bit på vägen dit?

Testa med FormatFactory, mycket bättre än det skräpet som SonyEricsson skickar med (Media Go). Har använt den själv för att konvertera filmer till frugans W995, funkar kanonbra.

Format Factory - Free media file format converter

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-26 21:28

Men menar ni att ni använder Media Go från Mac till W995?

Yes!!

1
Bevaka tråden