Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta filtyp på en film?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Ånge
  • 2009-06-29 22:21

Jag har en Ipod G3 och vill lägga in en film med filtypen "MPEG-4" och det gick ju inte såklart att lägga in den i ipoden så jag undrar om man kan ändra filtypen på något vis?

Tacksam för svar.

iTunes är inte riktigt optimerat för film känns det som, men man kan ju inte begära allt. Jag löste det genom att konveretera filmen. Om du har windows så kan du ju använda VIO Mobile Video Converter . Jag vet inte om det var den bästa länken, men det var den som var högst upp i Google :P. Om du har Mac så kan du ju googa efter "Video converter for mac" eller nåt. Lycka till

  • Medlem
  • Ånge
  • 2010-02-03 22:33
Ursprungligen av Cellomannen:

iTunes är inte riktigt optimerat för film känns det som, men man kan ju inte begära allt. Jag löste det genom att konveretera filmen. Om du har windows så kan du ju använda VIO Mobile Video Converter . Jag vet inte om det var den bästa länken, men det var den som var högst upp i Google :P. Om du har Mac så kan du ju googa efter "Video converter for mac" eller nåt. Lycka till

Okej, ska testa den där converten (:

marcushedenstrom: Nej, jag har en Ipod Nano G3, det blev lite fel. Och nej jag har tyvärr inte Mac.

Har du Mac kan du testa Handbrake.

Förresten, det måste vara en iPod nano du har, eftersom iPod 3G inte spelade video eller ens hade färgskärm.

Den stödjer MPEG-4, men upplösning och bitrate och sådant får inte vara för högt. 640x480 och 2,5 Mbit/s är max.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Förresten, det måste vara en iPod nano du har, eftersom iPod 3G inte spelade video eller ens hade färgskärm.

Den stödjer MPEG-4, men upplösning och bitrate och sådant får inte vara för högt. 640x480 och 2,5 Mbit/s är max.

Samma för iPhone 3g och 3GS? Vad gäller för iPad?

Samma.

Detta gäller för iPad.

H.264 upp till 1280x720, 30 fps, AAC-LC max 160 kbps 48 kHz.
MPEG-4 upp till 640x480, 2,5 Mbps, 30 fps, AAC-LC max 160 kbps, 48 kHz

Apple - iPad - Technical specifications and accessories for iPad.

1
Bevaka tråden