Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vem flyger mest på 99.se? Gissa :)

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-15 15:31
  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-01-15 16:16

Vet inte vad jag skall tycka om detta riktigt, själv försöker jag dra ner på reasandet för att spara på miljön.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-15 16:45

Sheriffen börjar bli kändis, först tv3 och nu aftonbladet

Trots att flygning är ett av mina största intressen så anser jag att flyga (som passagerare) är en plågsam upplevelse. Detta beror förmodligen på att jag inte får dricka champagne med mrs Osbourne utan allt som oftast tvingas sitta inklämd i en trång stol mellan två viktväktare och dricka kvalmig juice...

Konstigt nog stör jag mig inte alls på att sitta fastspänd i en trång stol i en kall bullrig kupé timmar i sträck utan mat eller dryck så länge jag själv får hålla i spakarna (eller åtminstone programmera autptopiloten). Jag tror tom att jag kan slänga in en viktväktare eller två om de betalar timpriset åt mig

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-15 17:20

hehehehe... Björnström lever livet

En härlig livsstil få förunnat

"You Only Live Once"

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-01-15 19:44

Undrar om Björnström har koll på vad det är han fraktar?

Eller gör han som Jason Statham i Transporter?

Jag totalvägrar flyg.
Om något förstör vår värld så är det flygplan.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-16 02:30
Ursprungligen av RockyMontana:

Jag totalvägrar flyg.
Om något förstör vår värld så är det flygplan.

Har aldrig förstått det här, varför säger folk att de totalvägrar flygplan? Flyg står för en så minimal del av världens utsläpp att det faktiskt inte spelar någon som helst roll om vi alla hade slutat flyga. Tyndall centrat i England räknade ut att om alla slutar flyga idag så innebär det att vi når målen satta i Kyoto protokollet två dagar tidigare än om vi fortsätter flyga som vanligt. Dock följs det av en ekonomisk katastrof eftersom en gigantisk industri med ett par miljoner jobb (och ett oräkneligt antal längre ner i kedjan) hade försvunnit och vi hade fått ändra vår livsstil rätt ordenligt. Är det värt det?

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-01-16 17:23
Ursprungligen av shandar:

Har aldrig förstått det här, varför säger folk att de totalvägrar flygplan? Flyg står för en så minimal del av världens utsläpp att det faktiskt inte spelar någon som helst roll om vi alla hade slutat flyga. Tyndall centrat i England räknade ut att om alla slutar flyga idag så innebär det att vi når målen satta i Kyoto protokollet två dagar tidigare än om vi fortsätter flyga som vanligt. Dock följs det av en ekonomisk katastrof eftersom en gigantisk industri med ett par miljoner jobb (och ett oräkneligt antal längre ner i kedjan) hade försvunnit och vi hade fått ändra vår livsstil rätt ordenligt. Är det värt det?

Så är det för vi svenskar som kör bil också, vi är så få så våra utsläpp märks knappt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2010-01-16 01:32

Krig är värre än flygplan. Särskilt krig med flygplan.

  • Medlem
  • Arvika
  • 2010-01-16 10:28

Jag har aldrig flugit

Jag gillar inte att flyga, senast hade jag flög till USA så hade jag ont i mina öron i 3 dagar, riktigt ont då.

Ursprungligen av Patrik D:

Jag gillar inte att flyga, senast hade jag flög till USA så hade jag ont i mina öron i 3 dagar, riktigt ont då.

Öronvärken är ett gissel för mig med, underligt att det inte kan hållas ett normalt tryck i planen. Görs det några framsteg på det i nyare plan?

61 ggr på ett år är mer än vad jag hunnit flyga totalt, imponerande!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-26 13:29
Ursprungligen av kitesurf:

Öronvärken är ett gissel för mig med, underligt att det inte kan hållas ett normalt tryck i planen. Görs det några framsteg på det i nyare plan?

61 ggr på ett år är mer än vad jag hunnit flyga totalt, imponerande!

Airbus A380 har ett högre kabintryck än äldre plan och jag skulle gissa att samma sak gäller för Boeing 787 (när de nu får ut den på marknaden).

Ursprungligen av Patrik D:

Jag gillar inte att flyga, senast hade jag flög till USA så hade jag ont i mina öron i 3 dagar, riktigt ont då.

Earplanes - flyger aldrig utan dem.
CirrusHealthCare.com - Cirrus Healthcare custom earplugs and foam earplugs

  • Medlem
  • 2010-01-25 16:20

Undrar hur kroppen mår efter så många flygningar?

Ursprungligen av 3OPAH:

Undrar hur kroppen mår efter så många flygningar?

Ja, å hur står det till med strålningsnivåerna?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-26 18:02
Ursprungligen av Snabeldrake:

Ja, å hur står det till med strålningsnivåerna?

På den höjden vanliga kommerciella plan flyger är det inget problem, annars hade piloter legat riktigt illa till (de flyger mycket mer än 61 gånger på ett år!). Däremot var Concorde piloterna tvugna att hålla koll på det eftersom den flög ett par kilometer högre upp där atmosfären är tunnare. Det var iofs ändå inget större problem, tror de räknade ut att man var tvungen att vara ombord på varje Concorde flygning under ett år för att ens närma sig den tillåtna gränsen.

1
Bevaka tråden