Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Samsung DLNA ?+ MacBook Pro?

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!
Har köpt en samsung le40b655 idag och undrar hur jag ska kunna få dom att kommunicera med varandra med dlna.... Fungerar det inte med mac?

du behöver någon typ av dlna-server på Macen. Media-link fungerar ju till ps3 så borde fungera med samsungs tv också?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-10-07 18:42

dlna använder väl SMB så att slå på Windows-delning borde funka.

  • Medlem
  • Härnösand
  • 2009-10-07 21:45

Kanske går med PS3 Media Server också....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-06 13:36

Har gått och lurat på att köpa mig en av Samsungs nya LED-apparater ett tag nu. Så såg jag att Dustin har en kampanj på en UE-40B6000 40", och blev extra sugen.

Startade en tråd för ett tag sen, men kanske borde skrivit här i stället.

Funderar lite kring den här internet@tv-funktionen, med youtube, twitter etc direkt i Tvn. Är det någon som har erfarenhet från den? Är det något ni använder och gillar ni det?

Man skall ju tydligen kunna koppla samman Tvn men dator/hårddiska via Samsungs USB-adapter. Låter ju vansinnigt praktiskt. Men hur funkar det, i praktiken?

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-01-06 19:46

Ska du ha Media 2.0 (DLNA, internet@tv, 2 x USB för minnen och hårddiskar) så räcker det inte med en UE40B6050 utan du måste upp på den större modellen (UE40B7050 eller B7070, bara färgskillnad mellan dom två) för att kunna använda det du eftersöker. B6050 har bara en USB-port för USB-minnen och klarar bara av foton och musik. internet@tv finns inte alls i den modellen. Så du vet.

Ursprungligen av vladim:

Har gått och lurat på att köpa mig en av Samsungs nya LED-apparater ett tag nu. Så såg jag att Dustin har en kampanj på en UE-40B6000 40", och blev extra sugen.

Startade en tråd för ett tag sen, men kanske borde skrivit här i stället.

Funderar lite kring den här internet@tv-funktionen, med youtube, twitter etc direkt i Tvn. Är det någon som har erfarenhet från den? Är det något ni använder och gillar ni det?

Man skall ju tydligen kunna koppla samman Tvn men dator/hårddiska via Samsungs USB-adapter. Låter ju vansinnigt praktiskt. Men hur funkar det, i praktiken?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-01-06 16:11

internet@tv funkar men det är ingen höjdare. Det finns ju inget tangentbord utan bara en vanlig fjärr så att söka är ett litet helv..e. Jag har skriv om det i en annan tråd här.

Samsung har stöd för DNLA så det man måste göra är att installera en DNLA-server på datorn. Twonky t.ex.

Det där med USB-adapter är om du vill ha det trådlöst. Själv har jag dragit en ethernet-sladd till tv:n. Du kan också lägga filmer, bilder, musik etc. på ett usb-minne och plugga in i usb-porten på tv:n och spela upp. (Borde väl förresten funka med en usb-hårddisk också, win-formaterad.)

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-01-06 22:43

Tillägg: Jag har en UE40B7050 (röd kant)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-13 21:42

Så 6-serien har inte internet@tv utan börjar vid 7-serien och uppåt?
Undrar om det kommer på de nya modellerna sen. Jag hoppas på mer internet-funktioner iallafall.
Alla former av onlinestreamingtjänster är ju guds gåva

Vad hade du velat ändra på det Gunnar? Vad saknar du?

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-01-13 21:59

Det enda du kan få via internet@tv är Yahoo-widgets, åtminstone har jag inte hittat något annat. Så när du tittar på Youtube så är det via en Yahoo-widget. Jag skulle vilja ha större frihet att surfa var jag vill.

Sen funkar inte det där med mediaspelare via DLNA något vidare. Jag kan bläddra fram mina filmer och starta och stoppa, men det går inte att pausa. Så vill jag stoppat en film så måste jag börja om från början, jag kan inte fortsätta där jag var.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2010-01-14 00:11

Precis, du måste upp på 7-serien. Men som Gunnar B säger, internet@tv är ju ingen höjdare än. Förhoppningsvis ska det väl kontinuerligt uppdateras - enligt Samsung själva. Personligen tycker jag inte det känns alltför spännande, det är betydligt lättare att haka i en kabel och använda den som skärm. Nej, DLNA-stödet för media suger. Då fungerar ju spelaren via USB-kontakterna betydligt smidigare.

1
Bevaka tråden