Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone funkar med Skodas senaste bilar

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tänkte bara bekräfta för någon som undrar då jag själv inte hittade någon info på nätet om just detta.

Skodas senaste Bluetooth-modul fungerar riktigt bra med iPhone. Man får upp addressboken, senast inkomna nummer (med namn), senast slagna nummer (med namn) och missade samtal. Man kan skrolla i adressboken via ratten (listan syns då mellan hastighetsmätaren och varvmätaren). Man kan även skrolla, söka på namn och slå nummer via touchscreendisplayen. Har precis provkört en Skoda. Det fungerar riktigt bra! Efter parning känner den direkt då man sätter sig i bilen och ger en liten ljudsignal om att den hittat telefonen. Jag är riktigt imponerad av hur bra mikrofonen tar upp rösten. Den man pratar med lider inte av att det hörs dåligt eller att det brusar.

Jag har dock inte kunnat testa deras MDI interface för att koppla in iPod då ingen av provbilarna hade just det tillägget. Någon som testat?

Senast redigerat 2010-01-12 00:48
  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2010-01-12 05:36

Har bluetooth och MDI i min VW och det fungerar klockrent, du får upp ipodens menysystem på touchskärmen.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2010-01-12 06:08

Gäller även Seat.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-12 11:36

Kunden:

-"Är den här bilen kompatibel med iPhone?"

Säljaren:

-"Nej tyvärr"

Kunden:

-"Nähä…då får det bli en Seat eller Skoda!!"

VW fungerar inte

Har en VW Touareg 2010 med RNS 510 och Bluetooth Premium. Tyvärr fungerar inte iPhone i denna. Har skaffat en gammal Nokia för att ha i bilen

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2010-01-13 10:21
Ursprungligen av Micke W:

Har en VW Touareg 2010 med RNS 510 och Bluetooth Premium. Tyvärr fungerar inte iPhone i denna. Har skaffat en gammal Nokia för att ha i bilen

Jag har samma huvudenhet men skaffade Skodas bluetooth modul just för att den är kompatibel med iPhone...Finns mer info här Octavia-vRS.com - OEM Integrated Bluetooth Telephone Install

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-12 20:10
Ursprungligen av Torkel:

Kunden:

-"Är den här bilen kompatibel med iPhone?"

Säljaren:

-"Nej tyvärr"

Kunden:

-"Nähä…då får det bli en Seat eller Skoda!!"

Skulle inte sätta mig i en Skoda om jag så fick betalt

Ni kan sätta er i Land Rover Discovery då det fungerar i den

Ursprungligen av Fredrics:

Ni kan sätta er i Land Rover Discovery då det fungerar i den

Det skulle aldrig falla mig in att köra Indiskt, Tata...

1
Bevaka tråden