Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ljudböcker i iTunes

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Öckerö
  • 2010-01-11 19:32

Hej har ett väldigt litet problem , men tänkte om ni här kunde hjälpa mig. Jo det är så att jag har laddat in en ljudbok från en CD till Itunes och den ligger under ljudboks fliken. jag undra om man kan få Itunes att förstå att alla Cd skivorna till hör samma ljudbok för i nu läget betraktas varje Cd som en egen ljud bok enbart med samma författare.

Det andra jag skulle vilja fråga är angående ordningen, om en Cd är fel placerad hur ändrar men dennes plats, det går inte bara att dra den....

det är album som bestämmer om det blir en eller flera ljudböcker. så testa att döpa om alla spår i boken till samma sak under album. kolla på CDnr/skiva under visa info.

Annars kan du köpa: Audiobook Builder hela 70 kr. Den gör så att din CD bok blir en stor fil.
Funkar grymt bra måste jag säga.

Senast redigerat 2010-01-12 10:44
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2010-01-12 08:56
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Annars kan du köpa: http://www.splasm.com/audiobookbuilder/]Audiobook Builder hela 70 kr. Den gör så att din CD bok blir en stor fil.
Funkar grymt bra måste jag säga.

Ett alternativ till Audiobook Builder är Join Together av Doug Adams. Det finns en gratisversion som jag har använt ett antal gånger med mycket gott resultat.

  • Medlem
  • Öckerö
  • 2010-01-11 20:11

kalle 94 tack det första funkade, det med Albumen dock har jag lite problem det har bildats två grupperingar som inte vill kännas vid varandra detta började vi 10 CD kan tänka mig att det har något med det att göra, att det blir två siffror.

Ursprungligen av Xeato:

dock har jag lite problem det har bildats två grupperingar som inte vill kännas vid varandra detta började vi 10 CD kan tänka mig att det har något med det att göra, att det blir två siffror.

är problemet att spåren i boken (som ligger i samma bok om man visar som rutnät) kommer i fel ordning?

om det är så. så är det bara att börja gå in i visa info. där skriva i alla rutor som finns.

tex:
gruppering: CD1 osv
spårNr: tex: 1 av 16 - om det är 16 spår på just den cdn

en annan grej, vad heter själva spåren?

1
Bevaka tråden