Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ovärderligt till Palm?

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är min Tungsten på ingång från Apple Store (gratis bluetooth-adapter ingår!) men innan den kommer tänkte jag kolla vilka småprogram och sånt som jag bara måste ha...

So, gimme!

  • Medlem
  • Göteborg/Maastricht
  • 2003-02-27 16:52

Bra köp är kanon nöjd med min. De program som jag kör och tycker väldigt mycket om är:
- Worldmate (valutor med automatiska uppdateringar vid sync,världstider,omvandlingsverktyg mm,)
- Monopol (beroendeframkallande)
- Pacman
- schack
- aeroplayer (mp3 spelare även ogg och wav

Det är min lista så här långt

Jag är en sån där konstig prick som gillar Pacience (stavar man det så?).
Därmed har jag Sol II på min Clié handdator

/G

Följande nödvändigheter har jag i min Tungsten (tillsammans med en massa jag egentligen skulle klara mig utan förstås...):

  • Launcher X- Ersättning för Palms skrivbord/filhantering + en massa annat.

  • DateBk5- Ersätter den inbyggda kalendern och tillför alla funktioner man saknar (nästan...).

  • Online - En utmärkt Telnet-klient/terminalemulator. Det är bara SÅ nördigt att editera HTML-filer med vi på en Unixburk via blåtandsuppringd mobilförbindelse...

  • XCade - En emulator för gamla fina videospel. Leta fram originalkoden från t.ex. Pacman, Asteroids, Donkey Kong eller Space Invaders, släng i några virtuella mynt och förflytta dig tillbaks till videospelens ungdom. Jag sa att man körde originalkoden va?

    Ingen mesig kopia här inte, utan exakt samma kod!

  • Solitaire Free- Patiens helt enkelt. Har du spelat "Harpan" i Windoze-miljö vet du vad det handlar om. Förgyller vilket toalettbesök som helst!

  • AeroPlayer- MP3-spelare (stöder även andra format). Inte för att jag använder den så mycket (har en 20GB iPod som rymmer lite mer...), men för att ytterligare låta Tungstenen impa på omgivningen skadar det inte att ha några låtar liggande. Helt OK ljud med den inbyggda högtalaren och suveränt om man kopplar in ett par lurar.

  • Extra minneskort

    Det går fort att fylla utrymmet, även om Palmen inte käkar lika mycket minne som en PocketPC.

  • Palm Ultra-Thin Keyboard - Menar man allvar med att vilja skriva lite längre textmassor eller sköta seriöst e-postande via Palmen är detta ett måste. Det underlättar även en del när man sitter och kör Telnet mot Unixburkarna...

    . Väldigt smidigt och förvånansvärt stabilt.

/Göran, som skall skaffa ett kombinerat 256MB minne och 802.11-kort när Sandisk släpper dem senare i år...

Jag använder mig av Teal Master för att kunna skriva åäö. Men man kanske inte behöver det i Tungsten, kanske går att ställa in?

Förresten, funkar Monopol bara till Palm OS 5? Kör för tillfället en m505:a. Har ju hört mycket gott om Monopol!

//fredrik

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: .: fredrik :.:
Jag använder mig av Teal Master för att kunna skriva åäö. Men man kanske inte behöver det i Tungsten, kanske går att ställa in?

Tyvärr fungerar inga "gamla" hack till Tungstenen (eller snarare Palm OS 5). Just möjligheten att skriva svenska tecken på ett vettigt sätt är det enda jag hittills kommit på som jag saknar från min m505.

/Göran

  • Medlem
  • 2003-02-28 02:09

Diddlebug och ordlistan SlavoEd (länk finns i någon av de nedanstående trådarna).

Kolla även in dessa trådarna: Komma igång med Palm Bästa Palmprogrammen

  • Medlem
  • 2003-02-28 02:35

Tidningen Mobils lista över shareware kan vara schysst att kolla in länk...

  • Medlem
  • 2003-02-28 03:02

Gillar du ord och spel skall du kolla in spelet Book Worm. Som en blandning mellan Alfapet och Tetris ungefär. http://www.astraware.com/games/popcap/bookworm/?category=1

  • Oregistrerad
  • 2003-03-03 13:54
Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Göran Bolinder:

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: .: fredrik :.:
Jag använder mig av Teal Master för att kunna skriva åäö. Men man kanske inte behöver det i Tungsten, kanske går att ställa in?

Tyvärr fungerar inga "gamla" hack till Tungstenen (eller snarare Palm OS 5). Just möjligheten att skriva svenska tecken på ett vettigt sätt är det enda jag hittills kommit på som jag saknar från min m505.

/Göran

Det skulle komma en OS 5 version från Erisma den här månaden (eller om det var nästa)

Citat:

citera:Skapades ursprungligen av: Jan Erik Moström:
Det skulle komma en OS 5 version från Erisma den här månaden (eller om det var nästa)

Härligt! Jag kollade förstås genast och den finns redan att tanka ner här! Funkar alldeles utmärkt.

Tack för tipset!

/Göran

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-15 10:04
Citat:

Skrevs ursprungligen av Jeffery
Nu är min Tungsten på ingång från Apple Store (gratis bluetooth-adapter ingår!) men innan den kommer tänkte jag kolla vilka småprogram och sånt som jag bara måste ha...

So, gimme!

Ingår det alltid Bluetooth adpater till Tungsten eller var det en kampanj Apple Store hade?

1
Bevaka tråden