Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Boxee vs Plex mediacenter

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-11 00:30

Så nya TVn är inköpt och jag har börjat testa olika mediacenter.

För ni som har testat vad gillar ni bäst, Boxee eller Plex?

Sen har jag ett litet problem med att min macbook inte fixar att köra 1080p till TVn, därför är jag lite sugen på Boxee Box som de visade på CES nu, eller köpa en AC Ryon Playon HD. En ny mac hade ju varit det bästa men da pratar vi ju om ett par tusen kronor mera.

Vad tycker ni? Synpunkter önskas.

Sök på forumet vilket av dessa system som diskuteras så kan du nog förstå vilket som är populärast.
Jag kan avslöja att det inte börjar på B.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-11 10:19

Jo men Plex har ju varit ute ett tag nu, Boxee blev öppen Beta för bara några dagar sen...

Boxee har jag då haft minst ett år nu, smågillar den sociala tanken med det men i övrigt så slår Plex det i alla lägen. Framförallt på plugin delen där Plex har en massa nu bl.a. TV4 Play och SVT Play.

Vilket påminner mig om att det är dags att låta Plex bygga om sin databas...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-11 14:12
Ursprungligen av Mattias Hedman:

Boxee har jag då haft minst ett år nu, smågillar den sociala tanken med det men i övrigt så slår Plex det i alla lägen. Framförallt på plugin delen där Plex har en massa nu bl.a. TV4 Play och SVT Play.

Vilket påminner mig om att det är dags att låta Plex bygga om sin databas...

Nya Boxee betan som kom ut för några dagar sen är en ENORM uppdatering emot den gamla alphan. Den stödjer bland annat alla plugins som jag vill ha, och tycker den nu är snabbare och bättre på att skanna material än Plex.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-11 11:32

Jo jag gillar Plex, och nästa update värkar fixa alla problem. Tråkigt bara att det fortfarande bara är ett hobby project och när updaten kommer har man ingen aning om.

Gillade dock interfacen till Boxee bättre. Om Plex bara fixar till sina skins så kanskje det blir kanon.

När det gäller mitt hardware problem får man hoppas det kommer en Plex Box :). Det hadde varit smidigt. Sen tror jag nog plugin delen till Boxee snabbt kan bli bättre efter Boxee Box släpps.

alla bygger på xbmc så de e väll inte så stor skillnad egentligen? boxee har ju lite sociala funktioner o sånt.

1
Bevaka tråden