Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook Air brummar när den väcks ur vila

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Jag har råkat ut för ett dilemma, som jag helst vill ha svar på här innan jag går till SkolSupport för hjälp. Nu är det så att jag fått en Macbook Air av skolan sedan ett år tillbaka, den har fungerat felfritt fram tills nu.

När jag väcker den ur vila eller har för många program igång så börjar den brumma så förbannat. Jag gissar att det är hårddisken. Bör jag vara orolig och göra en backup så fort som möjligt, eller finns det en annan lösning.

Lämnar jag in datorn så kommer det ta åratal innan jag får tillbaka den, säkert.

Extremt tacksam för hjälp!

Här är en länk till en inspelad film av ljudet.

EDIT: Ljudet försvinner endast om jag försätter datorn i viloläge igen. genom att stänga dasslocket.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-10 22:54

Du bör vara orolig och ta backup så fort som möjligt.

Sedan kan du börja leta efter felet.

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-01-10 23:01

gör en timemachine backup, be skolan om en ny eller lånedator, installera om den nya med din backup, gör likadant när du väl får tillbaka din lagade dator.

Ursprungligen av thor:

gör en timemachine backup, be skolan om en ny eller lånedator, installera om den nya med din backup, gör likadant när du väl får tillbaka din lagade dator.

Antar alltså att jag skall lämna in den. Hur lång tid tar det cirkus att byta ut en hårddisk? Går det att ta backup på applikationer?

Har nämligen aldrig råkat ut för något problem med mina Macar tidigare, så jag känner mig som en liten unge som ska lära sig knyta skorna på nytt.

Du kan ha skit i en fläkt om det brummar när du belastar den men inte annars.

Bara en idé, fasen vet hur mkt fläkt det finns i en Air.

Ursprungligen av Goflorp:

Du kan ha skit i en fläkt om det brummar när du belastar den men inte annars.

Bara en idé, fasen vet hur mkt fläkt det finns i en Air.

Saken är den att "den vanliga fläkten" ger ifrån sig ett helt annat ljud, det vanliga ljudet.

1
Bevaka tråden