Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Avinstallera ett program

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-01-09 23:29

Har haft mac i endast ett halvår nu och jag undrar en larvig sak som man borde kunna lista ut själv men jag lyckas fan inte.

Jag kör Snow Leopard på min Macbook och installerade ett program som hette Little Snitch som jag kort därefter ville ta bort. Jag tog då ikonen av det installerade programmet och drog den till papperskorgen och det försvann. Trodde jag iaf. efter omstart av datorn så körs programmet ändå. Har gått in i aktivitets kontrollen och försökt stängt av programmet därifrån men det startas upp automatiskt direkt efteråt ändå.

Hur skall jag bli av med programmet, jag ser ju inga filer som jag kan ta bort? Snacka om att man känner sig puckad...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-09 23:37

Enklast, ladda ned Little Snitch installeraren och använd Uninstall-knappen.

Kolla in tillverkarens sida, där finns beskrivet hur du avinstallerar programmet. (Little Snitch - Frequently Asked Questions)

De flesta mac-program avinstallerar man precis som du beskrev att du gjorde, men vissa program som installerar filer i systemet behöver man avinstallera oftast med installationsprogrammet för programmet.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-01-09 23:41

Tackar för 2 snabba svar.... skall göra som ni säger.....

  • Medlem
  • 2010-01-09 23:41

Eller tex CleanApp som är ett strålande program.

Ursprungligen av Dalle:

Eller tex CleanApp som är ett strålande program.

Känns lite överdrivet och köpa ett program för 15 dollar, när orginalprogrammets installationsprogram kan avinstallera utan kostnad.

  • Medlem
  • 2010-01-10 00:01
Ursprungligen av Mikael E:

Känns lite överdrivet och köpa ett program för 15 dollar, när orginalprogrammets installationsprogram kan avinstallera utan kostnad.

Sant, men man kan köra det i "demo-version". Och då kostar det gratis. Bra att ha om du tex ska avinstallera Garage Band.

Har flyttat tråden till rätt forum.

Passar också på att påminna om att man ska söka på forumet innan man startar nya trådar.

Den här frågan har redan avhandlats i flera trådar. Det finns kanske ingen tråd som handlar om avinstallation av just det här programmet, men det finns många trådar som handlar om avinstallation i allmänhet.

http://www.google.se/search?q=avinstallera+site%3A99.se
http://www.google.se/search?q=avinstallation+site%3A99.se

Stänger här.

/Mod

1
Bevaka tråden