Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny laddare till eureopeiska iPhones

Tråden skapades och har fått 43 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Eureopeiska iPhones har äntligen fått en mer slimmad laddare. Faktiskt mer slimmad än laddaren som jänkarna har haft ett tag nu.

iPhone har fått ny laddare! - MacWorld - allt om Mac & iPhone

Väcker ett stort ha-begär måste jag tyvärr erkänna. Jag har tidigare funderat på att köpa en kopia av den amerikanska, men med europeisk plugg, men den här är ju så mycket sexigare! Någon som vet var man kan köpa den löst?

Ser småläcker ut:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-07 17:53

missat totalt - men fin och clean

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-01-07 17:59

Den ser riktigt trevlig ut! Hoppas den är tillgänglig snart, den kommer spara lite plats i väskan.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-01-07 18:26

Jag skulle vilja ha den just för att den tar mindre plats i bagaget när man är ute och rör på sig. Annars vara det skit samma.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-07 20:09

Min bror fick en sådan när han köpte sin iPhone 3GS 16GB hos Telia veckan innan jul. Sen vet jag inte när brytpunkten är, dvs. vilken vecka iPhonen måste vara tillverkad för att den nya laddaren ska ingå.

Men eftersom jag har känt på den måste jag tillägga att den är riktigt läcker. Om inte annat passar den ju bra i förgreningsdosor där de blandar stora runda kontakter med smala. Den tar dessutom inte så mycket plats om man har laddaren med sig på resande fot.

Den var väl fin o smäckrare än den gamla, men varför man skulle köpa den om man redan har en fungerande laddare av den gamla modellen kan jag absolut inte förstå...

Hannes

Ursprungligen av Hamparaffe:

Den var väl fin o smäckrare än den gamla, men varför man skulle köpa den om man redan har en fungerande laddare av den gamla modellen kan jag absolut inte förstå...

Hannes

Man kan aldrig få för många laddare.

Jag har en laddare i de flesta rummen, så att jag kan ladda min iPhone när jag vill, var jag vill. Dessutom så har jag alltid med mig en laddare, och då är det ju skönt om den är så liten som möjligt.

Min nuvarande skulle då hamna i något av de rum som ännu inte har förärats med en.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-08 19:38
Ursprungligen av Papperskatt:

Man kan aldrig få för många laddare.

Jag har en laddare i de flesta rummen, så att jag kan ladda min iPhone när jag vill, var jag vill. Dessutom så har jag alltid med mig en laddare, och då är det ju skönt om den är så liten som möjligt.

Min nuvarande skulle då hamna i något av de rum som ännu inte har förärats med en.

Visste du att iPhonen har den här nya, häftiga tekniken som kallas batteri? Det gör så att man inte behöver ha sin iPhone inkopplad hela tiden utan kan bära runt på mobilen i en dag eller två innan man måste ladda upp batteriet igen.

Ursprungligen av shandar:

Visste du att iPhonen har den här nya, häftiga tekniken som kallas batteri? Det gör så att man inte behöver ha sin iPhone inkopplad hela tiden utan kan bära runt på mobilen i en dag eller två innan man måste ladda upp batteriet igen.

Jadå, visst gör jag det. Och jag hör inte heller till dem som tycker att iPhone har en dålig batteritid.

Jag hade en massa laddare liggandes, så varför skulle jag inte använda dem? Det är ju en ren bekvämlighetsfråga, att kunna ladda den i det rum som jag för tillfället är i när batteriet börjar tryta. Det är dock några rum som saknar laddare fortfarande.

Att jag alltid har en laddare med mig är av ungefär samma anledning. Att kunna ladda telefonen var jag än är.

Ursprungligen av Papperskatt:

Jadå, visst gör jag det. Och jag hör inte heller till dem som tycker att iPhone har en dålig batteritid.

Jag hade en massa laddare liggandes, så varför skulle jag inte använda dem? Det är ju en ren bekvämlighetsfråga, att kunna ladda den i det rum som jag för tillfället är i när batteriet börjar tryta. Det är dock några rum som saknar laddare fortfarande.

Att jag alltid har en laddare med mig är av ungefär samma anledning. Att kunna ladda telefonen var jag än är.

Låter som att du har ett stort hus med många rum om inget annat

Ursprungligen av shandar:

Visste du att iPhonen har den här nya, häftiga tekniken som kallas batteri? Det gör så att man inte behöver ha sin iPhone inkopplad hela tiden utan kan bära runt på mobilen i en dag eller två innan man måste ladda upp batteriet igen.

Två dagar... Det har aldrig hänt mig:)

Måste alltid i princip ladda den över natten.

Och jag tillhör inte heller de som klagar över batteritiden. Jag använder den för fullt.

Fyra laddare har vi hemma hos oss plus att jag har en docka vid min mini för att plugga in telefonen när jag sitter där

Har aldrig använt laddaren, laddar via datorn eller i bilen. Datorns laddare måste man ju ändå släpa med sig.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-07 22:11

Fick med en sådan här nu när jag köpte en iPhone i julas...
Riktigt smäcker!

Jag köpte en combogrej med laddare till 220V + laddare för bilen.
Funkar kanon, lång abilresor kan man ha GPS:en gående.
Var hos vänner över jul 2-3 dygn, då var 220V laddare n görbra.

iPhonens egen laddare ligger i kartongen, än ...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2010-01-09 14:26

Vad heter / kan man finna denna kombogrej? (alltid trevligt med alternativ )

Ursprungligen av Goflorp:

Jag köpte en combogrej med laddare till 220V + laddare för bilen.
Funkar kanon, lång abilresor kan man ha GPS:en gående.
Var hos vänner över jul 2-3 dygn, då var 220V laddare n görbra.

iPhonens egen laddare ligger i kartongen, än ...

Ursprungligen av Drakfot:

Vad heter / kan man finna denna kombogrej? (alltid trevligt med alternativ )

Macforum hade den för ca 200:-

En USB - iPhonekabel

Två små klossar, den ena passar i 220V, den andra klossen i bilens 12V.
Köra man enbart USB-kabeln vet jag ej om man får sync eller bara laddn ur en dator
(faktiskt inte provat).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-09 14:28

Den ser läcker, smäcker ut. Utmärkt att den nu tar mindre plats. Efterlängtat.

Härligt att se att Apple tänker till och tänker om angående alla sina produkter.

Allt går att förbättra och förhoppningsvis till det bättre. Inte alltid fallet men oftast.

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-01-10 00:44

Förstår helt behovet av att ha många laddare. Det är inte det att det är jobbigt att ladda mobilen, man vill bara ha den nära hela tiden eftersom man använder den konstant. Sen är det skönt med dockor, som man naturligt sätter den i när man kommer in i ett rum.
Tyvärr har "bara" kvar 3 laddare i min lägenhet, hade 6 st när jag använde min ipod touch men det sket sig när jag köpte en iphone pga brist på firewire kompatibilitet.

Ursprungligen av thor:

Förstår helt behovet av att ha många laddare. Det är inte det att det är jobbigt att ladda mobilen, man vill bara ha den nära hela tiden eftersom man använder den konstant. Sen är det skönt med dockor, som man naturligt sätter den i när man kommer in i ett rum.
Tyvärr har "bara" kvar 3 laddare i min lägenhet, hade 6 st när jag använde min ipod touch men det sket sig när jag köpte en iphone pga brist på firewire kompatibilitet.

Jo, en docka ger en extra användbarhet... Har två. En vid sängen och en vid syncdatorn:)

Den finns inte på svenska Applestore

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-10 19:07
Ursprungligen av iPoduser:

Den finns inte på svenska Applestore

Inte ännu, men troligtvis snart. Den gamla laddaren är ju slut, går inte att beställa längre på apple.se. Det dröjer nog bara några dagar tills vi får se den nya på svenska Apple Store.

Ursprungligen av tony:

Inte ännu, men troligtvis snart. Den gamla laddaren är ju slut, går inte att beställa längre på apple.se. Det dröjer nog bara några dagar tills vi får se den nya på svenska Apple Store.

Vi får hoppas på det. annars tycker jag den här laddaren är rätt snygg:
Minimalistisk lösning för att ladda iPhone | Macfeber

Ursprungligen av iPoduser:

Vi får hoppas på det. annars tycker jag den här laddaren är rätt snygg:
Minimalistisk lösning för att ladda iPhone | Macfeber

Snygg kanske, men inte så praktiskt då den inte har en europeisk kontakt. Dessutom så sitter ju de flesta uttagen i sverige i golvhöjd, och där nere kanske man inte vill ladda sin iPhone?

Sedan så är den ju ganska så stor och klumpig också.

Ursprungligen av Papperskatt:

Snygg kanske, men inte så praktiskt då den inte har en europeisk kontakt. Dessutom så sitter ju de flesta uttagen i sverige i golvhöjd, och där nere kanske man inte vill ladda sin iPhone?

Sedan så är den ju ganska så stor och klumpig också.

klumpig vet jag inte..kanske inte gjord att va portabel. Jag tror den inte kommer till sverige

Ursprungligen av tony:

Inte ännu, men troligtvis snart. Den gamla laddaren är ju slut, går inte att beställa längre på apple.se. Det dröjer nog bara några dagar tills vi får se den nya på svenska Apple Store.

Nu är den gamla redo att skickas inom 24 timmar igen.

Förhoppningsvis så är det den nya som menas, men att de inte har hunnit ändra sidan än.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-01-10 19:20

Mycket snygg, vad det är trevligt när saker hela tiden förbättras

Ni kan väl inte mena att den "vanliga" laddaren tar stor plats!?

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-01-11 19:27
Ursprungligen av rosen888:

Ni kan väl inte mena att den "vanliga" laddaren tar stor plats!?

nä, det är det väl ingen som säger, men bra har blivit bättre

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-13 20:10
Ursprungligen av rosen888:

Ni kan väl inte mena att den "vanliga" laddaren tar stor plats!?

Joooo...

Bevaka tråden