Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Port för utgående trafik i Voddler

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Enköping
  • 2010-01-09 13:38

Först vill jag be om ursäkt om jag skapat den här tråden på fel ställe, men jag tyckte det passade bäst här.

Jag har laddat ner och installerat Voddler för Mac. Men när jag startar upp Voddler säger programmet att jag har en brandvägg och måste öppna upp port för utgående trafik :confused:. Jag är lite novis när det gäller hantering av portar o d, så jag vet inte vilken port det är som avses :">. Jag har ett Scientific-Atlanta modem (från ComHem) i vilket det ingår en brandvägg. I inställningarna till modemet kan jag sätta upp port-filtrering, men måste då veta vilka värden jag skall ange för "Start Port" och "End Port", samt vilket protokoll (TCP/UDP/Both) jag skall välja? Tips emottages, tacksamt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-09 14:08

Hittade detta i ett annat forum

Citat:

Enligt uppgift från Voddlers support så använder Voddler följande portar:
Externa portar 42042 - 42052 (10 st).
Interna portar är port 80 och port 50726.

Och jag hittade samma sak på Voddlers forum

Citat:

Open up ports 42042 to 42051 for both TCP and UPD.
That fixes the probs with Voddler.

  • Medlem
  • Enköping
  • 2010-01-13 18:37

Tack för tipset. Nu har jag ställt in portarna i brandväggen, men Voddler går inte igång i alla fall
"Problem with connection to Voddler network". Jag upplever inte att min uppkoppling mot Internet är långsam på något sätt, så jag förstår inte vad problemet är.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-13 19:43

Jag personligen rekommenderar inte Voddler, då det är väldigt labilt. Förmodligen är det inte värt besväret. Om du tror att det kommer vara lika praktiskt och genuint som Spotify kommer du bli besviken.

  • Medlem
  • Enköping
  • 2010-01-14 22:31

Nej, det är nog bara att vänta tills det har blivit en produkt som fungerar vilket den inte gör nu.

1
Bevaka tråden