Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan inte föra över filer via USB till SE T700

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har tidigare haft ett par Ericsson i W-serien. Det har fungerat utmärkt att plugga in USB och ladda över filer, snabbt och behändigt. Nu har jag en T700, stoppar jag in USB-sladden så kommer inte telefonen upp på skrivbordet. Jag kan alltså inte föra över filer via USB???
Har provat med min gamla MacBook (2006) och min nyare MacBook Pro (2008) ingen av dem reagerar?
Är det nån som har koll på vad som förändrats?

  • Medlem
  • 2010-01-08 22:14

Ingen koll på varför det inte funkar. Men SE använder väl minneskort? Vad händer om du stoppar in minnet i en kortläsare och för över filerna?

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2010-01-08 22:27

Deras telefoner går väl att ställa in i två olika lägen på USBn har jag för mig.

Jag har ändrat trådens rubrik. Försök alltid sätta rubriker som tydligt visar vad tråden handlar om.

Tidigare rubrik: "Mac Sony Ericsson?"

/Mod

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-01-09 01:15

Är du säker på att du har rätt mjukvara? Olika SE-telefoner använder olika versioner av mjukvara på PC/Mac för att kommunicera med datorn.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-09 10:45

annars så fungerar blåtands hanteraren utmärkt både till och från telefonen....Kanske är så passa stora filer?

Som theoo är inne på, under Inställningar - Kommunikation - USB - Standardläge USB kan du testa att välja Masslagring innan du ansluter den och se om den dyker upp. Det skulle kunna vara lösningen.

Max

Tack Max, det funkar!

1
Bevaka tråden