Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dubbla skärmar på iMac (Late -09)

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2010-01-08 14:36

Hejsan!

Jag har funderat på att köpa en till skärm till min iMac 27".
Funkar detta bra? Någon som har erfarenhet av detta?

Sen läste jag någonstans med att om det inte är samma upplösning på skärmarna så kan det bli knepigt om man drar ett öppet program från iMacen till den andra skärmen som kanske har en lägre upplösning. Stämmer detta?

Vill även tillägga att jag sökte men fick inte upp som svarade på min fråga.
Brukar vara svårt att söka ibland

Mvh

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-01-08 14:52

Tror inte det skall vara några problem med olika skärmupplösnin, så har jag haft till många olika Macar och system genom åren, har inte provat på min 27" dock. Vart Läste du om detta?

  • Medlem
  • Vänersborg
  • 2010-01-08 14:55

Nu är jag inte säker på om man får länka till andra forum här, men gör det ändå för att visa.

Dubbla skärmar till iMac? - MacWorld - allt om Mac & iPhone
Och på inlägg #6 står det.

Fungerar hur bra som helst på min iMac 27' plus en Acer 24' med lägre upplösning än iMacen. Kan tipsa om appen Secondbar dessutom som gör att du får en menubar på den extra skärmen, skitbra helt enkelt.

Ursprungligen av Norberg:

Nu är jag inte säker på om man får länka till andra forum här, men gör det ändå för att visa.

Dubbla skärmar till iMac? - MacWorld - allt om Mac & iPhone
Och på inlägg #6 står det.

Jag vet inte vilka "effekter" han har upplevt. Kanske att ett fönster som är 1920x1200 inte får plats på en 1680x1050-skärm. Så man får ändra storlek på fönster som täcker hela skärmen.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-08 14:54

http://www.99.se/1856710-post2429.html

Med tanke på det inlägget skulle jag säga att det inte är några problem. Skicka ett PM till atomlab och fråga hur han har gjort.

Ursprungligen av Norberg:

Sen läste jag någonstans med att om det inte är samma upplösning på skärmarna så kan det bli knepigt om man drar ett öppet program från iMacen till den andra skärmen som kanske har en lägre upplösning. Stämmer detta?

Det stämmer, jag har det så på jobbet. Har en 22" widescreen skärm som har betydligt högre upplösning är min 14" laptop. Ändå kör jag med "extended desktop" för att kunna köra programfönster bredvid varandra.

Precis som du skriver blir det lite struligt när man ska flytta ett fönster från den ena skärmen till den andra. Men det märks bara i nederkanten av bildskärmen eftersom den ytan inte finns på den lägre upplösta skärmen. Men om du flyttar fönstret från mitt på iMacen är det inga problem - om inte skillnaden på upplösningen är enorm. Hoppas att du hängde med, inte helt enkelt att förklara?

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2010-01-08 17:12

Jag har en iMac 27" och en 22" bredvid. Enda problemet är att den andra skärmen kommer så långt ner, så jag har ett par böcker under förtillfället. Jo, visst blir det galet med uplösningen. Allt är mycket större på min 22"a än mot 27"an . Men stör mig inte så mycket. Egentligen behöver jag inte den andra skärmen , har bara video där när jag surfar, och spotify/itunes plus rss läsare.

Franzer

Ursprungligen av iPoduser:

Det här borde väl funka?

Ja, men det har inget med tråden att göra.

Ursprungligen av marcushedenstrom:

Ja, men det har inget med tråden att göra.

ju han kan ju ha den som extern skärm till iMacen så han har samma skärm

1
Bevaka tråden