Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macpub i Umeå dagen efter "iSlate" - torsdag 28 januari på Rött

Tråden skapades och har fått 37 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Utifrån diskussionerna i tråden från mellandagsmacpuben har vi kommit fram till att vi ska träffas igen dagen efter den pressträff som enligt alla rykten verkar vara tillfället då Apple lanserar sin omtalade "tablet" som kanske heter iSlate.

Med andra ord:

Vad? Macpub dagen efter "iSlate"

Var? Kvarterskrogen Rött på Berghem i Umeå

Datum? Torsdag 28 januari

Klockslag? 18.30 och framåt

Som vanligt är alla intresserade välkomna! Anmälan gärna här i tråden om du tänker komma - det är inte bindande på något sätt.

Jag kommer.

Gott. Jag är troligtvis på!

  • Medlem
  • 2010-01-08 14:27

Ja, nu får inget komma emellan. Jag är där!

Jamen!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-08 14:47

Kommer

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-01-08 14:50

Kommer.

  • Medlem
  • 2010-01-09 12:34

Effin' A!

Om någon av er har kontakt med gamla rävar som brukade gå på macpubarna men inte hänger på forumet längre får ni gärna sprida macpub.se till dem (eller twitter: twitter.com/macpub) så att de kan hålla koll på framtida träffar.

Vi ska göra ett mejlutskick och en lista längre fram, men det dröjer.

  • Medlem
  • 2010-01-09 20:20

Coolt, Bengtsson!

Ursprungligen av lufra:

Coolt, Bengtsson!

Ey. Han stavar faktiskt med ett 's'!

Faktiskt

  • Medlem
  • 2010-01-10 09:36

Just ja. Abbarns.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-01-10 10:21
Ursprungligen av lufra:

Abbarns.

YouTube - Carl-Gustaf Lindstedt - Bilskolläraren

  • Medlem
  • 2010-01-12 19:11

Åh! Tack för historisk förankring.

Eva: Självklart! Kom!

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-01-13 18:06
Ursprungligen av lufra:

Eva: Självklart! Kom!

Jag bor lite för långt ifrån tyvärr. Hoppas att Steve presenterar något riktigt bra så att ni får roliga diskussioner under kvällen. Man är väl lite tokig egentligen som lägger så stor vikt vid detta, men det är ju så vansinnigt spännande

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2010-01-10 19:17

Alltså, jag skulle gärna vara med just denna gång. Skulle vara kul att sitta och prata om den iSlate som jag just då har beställt! För jag tror verkligen att jag kommer att beställa denna nya sak, jag har faktiskt drömt om den och väntat på den länge. Naturligtvis förväntar jag mig att den kommer att överträffa mina drömmar . . . Jag litar på Steve. Han gav mig min drömtelefon och nu kommer han att ge mig min dröm-iSlate

Jaa, det skulle verkligen vara roligt att sitta med er och prata om min nya iSlate

Ursprungligen av Eva:

Alltså, jag skulle gärna vara med just denna gång. Skulle vara kul att sitta och prata om den iSlate som jag just då har beställt! För jag tror verkligen att jag kommer att beställa denna nya sak, jag har faktiskt drömt om den och väntat på den länge. Naturligtvis förväntar jag mig att den kommer att överträffa mina drömmar . . . Jag litar på Steve. Han gav mig min drömtelefon och nu kommer han att ge mig min dröm-iSlate

Jaa, det skulle verkligen vara roligt att sitta med er och prata om min nya iSlate

Bara att dyka upp! Alla är välkomna, oavsett var i landet man är folkbokförd!

Rött fick även vara med på Googles Street View

Blivit nedkallad till Sthlm den dagen, så jag kommer tyvärr inte...

  • Medlem
  • 2010-01-24 23:21

Det känns jättekonstigt att se Umeå genom googlekamera. Jag tror att det är roligt, men liksom, Matrix...

Var det inte prat om ett morgonmöte den 28:e? Var har jag fått det ifrån?

Ursprungligen av lufra:

Var det inte prat om ett morgonmöte den 28:e? Var har jag fått det ifrån?

Japp, jag tog upp det i den förra tråden men intresset var svalt så vi valde att skjuta den tanken på framtiden och istället träffas dagen efter och snacka om nyheterna istället.

  • Medlem
  • 2010-01-25 12:16

Just det, yes okej.

Förr i världen (något år sedan) kunde man äta frukost på Gretas, och jag hörde en gång en morgonföreläsning på Costas (Home, eller East eller vad det hette då). Men i nuläget finns det få nöjeslokaler för förmiddagsaktiviteter.

Ja, eftersom det är en apparat som ställer lite högre krav på lokal, ekonomi och organisering så valde vi att inte sjösätta något sådant projekt med så få intresserade.

Folk får vaka hemma i sina lugna vrår och så snackar vi till vi blir hesa på torsdagen istället

Ojoj. Blev sent innan jag kom iSäng™ inatt. Inväntning av videoström och snöskottning av parkering och hela baletten. Vi får se om jag är pigg nog att närvara på puben. Dyker upp om jag är vaken

  • Medlem
  • 2010-01-28 14:49

Jag har blivit förkyld, så jag bör hålla mig hemma. Dels funkar inte hjärnan riktigt, vore det synd att nysa på någons hamburgare. Damn those lovely burgers.

Fast nu blev jag ju riktigt sugen på burgare...

Min närvaro är osäker också. Jag är sugen på lite god mat och framförallt att berätta hur mycket rätt jag hade i mina förhandsspekulationer och varför jag tror nejsägarna har fel Men det ska ställas mot sömnbrist av samma skäl som staed och en febrig dotter här hemma. Preliminärt hoppas jag ändå dyka upp efter föräldraråd på dagis, det blir väl framåt åtta ungefär.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2010-01-28 15:13

Får hålla koll här då om det blir något så att jag inte åker in till Ume i onödan.

Men Marcus, rhesus och du är väl givna fortfarande?

Bevaka tråden