Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPhone värmer dig

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Trött på kylan? 15-20 minusgrader är inte roligt så här efter dopparedagen och när man står och väntar på bussen/tåget/whatever så kan det vara skönt att kunna värma sig lite extra.

In på scenen träder applikationen PocketHeat som är lika enkel och genial som den är misstänkt livsfarlig för din iPhone: den maxar processorn i din iPhone till 100% och gör på så sätt så telefonen blir så varm den bara kan bli. Och vips har du en mobil värmekälla med dig som räcker så länge batterierna gör det. Vilket troligen inte är allt för länge...

Kolla mer på iTunes!

Verkar ju riktigt idiotiskt!

Jag har för mig att jag läst att den inte funkar något vidare. iPhone har väl något slags skydd som gör att den stänger ner sig om den blir för varm, vill jag minnas?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-07 12:39

Hahahaha Men man borde ju kunna använda den. Det kan väl inte vara ett handhavarfel att sabba telefonen genom att använda en app från AppStore?

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2010-01-07 12:49

Konstigt att Apple släppt igenom en sådan här App.

  • Medlem
  • Umeå
  • 2010-01-07 13:12

verkligen godtyckliga regler man verkar ha på apple. ett program som potentiellt kan skada telefonen släpper man igenom, men inte saker som duplicerar existerande funktionalitet. eller hur deras regler de nu är. monopol är bra på alla sätt och vis, tydligen....

står nog någonstans att apple inte ansvarar för skador på telefonen, sen när den går sönder så köper folk nya iphone:er. även om folk inte köper en iphone då så kommer dom ju konumera en telfon. och det är inte apple som kommer få skulden utan appen i fråga.

skulle det här kunna ske?

Jag tror som sagt att det här bara fungerar till en viss nivå - om den blir för varm så stoppar den. Jag är inte så rädd för att telefonen skulle gå sönder, däremot tror jag helt enkelt inte att det fungerar särskilt bra, plus att batteriet nog tar slut ganska omgående.

  • Medlem
  • Jämtland
  • 2010-01-11 10:27

Är det ingen som ens läst appens beskrivning? Det står klart och tydligt att den INTE gör telefonen varm utan den har bara visuella effekter för att simulera värme..

Ungefär lika onödig app som Candleflame, men där verkar ju folk förstå att det inte är ett riktigt ljus

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-11 10:50
Ursprungligen av kim_sv:

Ungefär lika onödig app som Candleflame, men där verkar ju folk förstå att det inte är ett riktigt ljus

Spot on.

Lika smart som att pinka i brallan för att hålla värmen....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-11 14:47

Hehehe nu ska jag se hur varm den kan bli

Den kan bli riktigt, riktigt varm minsann.. Har den verkligen inbyggt överhettningsskydd?

Ursprungligen av Snabeldrake:

Den kan bli riktigt, riktigt varm minsann.. Har den verkligen inbyggt överhettningsskydd?

Japp.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-11 21:21

På samma nivå som Blower - Real Air

1
Bevaka tråden