Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med anslutning till AE!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla smarta glada:)

Använder mig av en airport express som funkar utmärkt, nu är bara problemet att min sambo använder sig av en sk. Pc som är väldigt dryg angående anslutning till det trådlösa!

Oftast så kopplar Pc:n in på grannarnas routrar och inte på min!
Är det ngt jag kan göra genom routern eller ska min sambo köpa en Mac?

Tackar för svar & god fortsättning!

just de ja, efter ca 15 min funkar anslutningen mellan Pc:n & AE... Bara sådär..?

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-01-07 11:45

Har du kollat i listan över trådlösa nätverk på PC:n så att ert nätverk ligger överst och prioriteras?

Hej o tack för svar!

Ja det har vi gjort, och ändrat jättemånga ggr! T.om tagit bort alla andra nätverk, men dom kommer bara tillbaka:(

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-01-07 12:12

Har du kollat om det finns en uppdatering av drivrutinerna till den bärbara PC:ns trådlösa nätverkskort? Om det är en bärbar så brukar man få hämta hem den direkt från tillverkarens supportsidor. Inte alltid att man får hem den med Windows Update.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-01-07 12:14

Sen kan du gå runt och säga åt dina grannar att kryptera sina nät.

Du kan även kolla i AirPortverktyg om du kan reservera den bärbara PC:ns mac-adress till ett specifikt IP-nummer. Kan kanske hjälpa.

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2010-01-07 12:20

Sen bör du kolla inställningarna i din AirPort Express så att den är inställd på DHCP och att den delar ut fler än en IP-adress.

Wow! Ska kolla igenom allt de här! tackar så mycket! återkommer!

Mvh. Linus

Har gjort försök på allt förutom den med mac adressen! Vet inte hur man gör den inställningen bara.. blir skogstokig på sånt här! Men tack ändå för tipsen!

1
Bevaka tråden