Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac mini till Pioneer plasma

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej,
Jag har precis köpt en Mac mini 2.26GHz och försöker koppla in den med en Kanex Mini DisplayPort > HDMI-adapter with digital audio (Kanex Mini DisplayPort to HDMI 1080p Video with Digital Audio Adapter) till min Pioneer PDP-427XD. Den har HDMI, dock vet jag inte om den har version 1.3 eller om det spelar någon som helst roll.

Får endast svart bild. Testat båda HDMI ingångarna o HDMI kabeln funkar til min HD-PVR.

Tips? Någon inställning på TV'n som jag måste tänka på? Är min TV för gammal? Krävs det HDMI 1.3? Måste jag in i OS X och ändra uppösning manuellt? Kan ju låna en dataskärm från jobbet i sånt fall.

Tack på förhand

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2010-01-08 17:01

Jag har en pioneer 506XDE och där fungerar förra modellen av mac(2.0ghz) mini utmärkt med dvi->hdmi, du kanske skulle prova att byta kabel? Jag funderade själv på den kabeln som du har, men valde sen en extern lösning istället som tar emot dvi+opt och skickar ut hdmi+opt. På det sättet får jag ljud i både tv & via förstärkare.

Ursprungligen av lando:

Jag har en pioneer 506XDE och där fungerar förra modellen av mac(2.0ghz) mini utmärkt med dvi->hdmi, du kanske skulle prova att byta kabel? Jag funderade själv på den kabeln som du har, men valde sen en extern lösning istället som tar emot dvi+opt och skickar ut hdmi+opt. På det sättet får jag ljud i både tv & via förstärkare.

Det funkade med den kabeln till slut. Fick dock koppla in en vanlig dataskärm o modda skärminställníngarna lite. Nyckel vara att bocka i Mirror Displays. Sen vara det bara att välja 1080i (bästa min TV kan ta emot) alt. 720p så funkade det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-06-12 22:18

macbook pro till pioneer plasma

Jag har en pioneer 427XD och har kopplat ihop min macbook pro med en belkin hdmi to dvi kabel via ingång 4 (HDMI). jag får fram bakgrundsbilden från mac-skärmen på tvn och tvn reagerar dessutom vid fadeningar, MEN jag ser ingenting annat!? Kontakt, men inte mer! Vad göra?

  • Medlem
  • 2010-06-12 22:46

Slå på "skärmdubblering" på datorn.

Välkommen hit by the way.

Har precis samma problem här.
Kopplar min mac mini till en loewe individual via dvi->hdmi och får bara svart skärm. Lösningen verkar sitta i att köra skärmdubblering om jag förstår den här tråden rätt. Förstår dock inte hur jag ska få till skärmdubbleringen utan att ha två skärmar inkopplade?

Min mac mini har bara en utgång...?

  • Medlem
  • 2010-06-13 20:52

Det finns dual-DVI-adapters att köpa.

1
Bevaka tråden