Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se svensk TV i utlandet

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Ska en sväng till Asien inom kort (Vietnam, Thailand och Malaysia) och undrar om det är möjligt att få in "play"-versionerna av de svenska kanalerna där eller om det strular till sig pga IP-nummer eller liknande? Finns det isf nåt sätt att kringå det? Vore kul att kunna hänga med lite vad som händer hemma även i rörliga bilder.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-06 23:11

Visst materiall fungerar på sidan. Dock inte allt. Men du skulle kunna skaffa en proxy lösning i sverige att koppla dig mot då du behöver använda svtplay?

Har varit mycket i Kina och Thailand och där fungerar det utmärkt om man har en bra lina.

Ok, låter förtröstansfullt att det kan fungera. Vad innebär proxy-lösning på lekmansspråk?

Att du lurar servern att du sitter i sverige eller vilket land man nu vill låtsas komma ifrån. Jag använder Hotspot Shield för att få Hulu att tro att jag är amerikan.

Ska kolla upp det - tack! Hoppas att det är lätt att ställa in så att de tror att jag är svensk så att det inte kräver något manuellt pill för jag är total novis på IP-nummer mm.

too bad, verkar bara vara en Leopard-version..

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-07 12:23

@zkirtap> Tror du enklast redigerar / lægger till en "Locations" under nætverk på din dator, hær stæller du in samma instællningar som på din vanliga "locations" enda tillægget hær ær att du knappar in den information du har fått av proxy leverantøren.

Så nær du ska surfa gør du detta via dina "vanliga" instællningar, nær du ska kolla på svtplay byter du locations till den med proxy instællningarna.

Vad finns det för proxy-leverantörer?

1
Bevaka tråden