Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skapa font från din egen handstil - gratis

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Det här är en rätt schucker grej (en del av er har säkert sett den här förut)

Ladda ner PDF:en med massa rutor, skriv bokstäver i dem, scanna i 300DPI, ladda upp, ladda ner din färdiga font... Kostar Noll kr.....

Kan bli riktigt kul med lite jobb.

Kanske en kul grej göra under julledigheten.

Alla i familjen får sitt eget typsnitt....

Create a font from your own handwriting - fontcapture.com

Tipstack till min underbara fru.

Trevlig grej, men själv har jag en så ohyggligt ful handstil så att jag gärna använder dator för att slippa se den, så då vill jag ju inte ha ett teckensnitt som återskapar eländet

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-15 08:24

Jag håller med Richard.

Men det är ändå en kul grej.

//Rob

Kul enkelt och hyfsat snyggt om man skärper till sig lite.
Det som är SVÅRT är att hålla sig på samma linje i höjd när man fyller i lappen man skall skanna.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-12-16 13:13

Jättekul idé som skulle behöva lite finputs. Man borde kunna justera avståndet runt bokstäverna. Sen verkar den skala ner små åäö så att de skall rymmas inom den vanliga bokstavens höjd. (ursäkta rappakaljan, kan inte terminologin...)

Hur går man vidare med sitt ttf typsnitt om man skulle vilja förbättra den på egen hand?

Verkar som om de blivit uppköpta, för numera slussas man vidare till yourfonts.com och pånkas på 10 USD om man vill ha ett typsnitt.

Finns det fler siter som sysslar med sånt här.
Eller ett program?

  • Medlem
  • 2010-01-06 14:55
Ursprungligen av Goflorp:

Verkar som om de blivit uppköpta, för numera slussas man vidare till yourfonts.com och pånkas på 10 USD om man vill ha ett typsnitt.

Finns det fler siter som sysslar med sånt här.
Eller ett program?

Det kostade pengar redan då, när jag testade.

Första gången jag var där efter tips från en av min frus vänner så var det ingen Redirect, inget pris på det hela och en sida som gick i fyra steg.

Så enkelt. KLart ngn köpte det hela och försöker göra pengar på det.

Fortf intresserad om det finns ngn annan tjänst eller programvara som fixar det här.

  • Medlem
  • 2010-01-06 22:56

TypeTool kostar 99 dollar.

Gratis? Detta är ju samma tjänst som den här tråden startade med att berätta om. och sedan omvandlad till Yourfonts.com

2 till 4 veckor _och_ $249.

Ursprungligen av Mikael Svensson:

Gratis? Detta är ju samma tjänst som den här tråden startade med att berätta om. och sedan omvandlad till Yourfonts.com

Sökte på google och hittade dssintals "gratissidor".... svårt hålla reda på vilken som blivit vilken...

2 till 4 veckor _och_ $249.

Ja, jag slutade läsa vid leveranstiden.....

Men, kom gärna med egna förslag...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-06 22:52
Ursprungligen av Goflorp:

OCH $250 !! Som hittat...
[Edit: just precis såsom Mikael hann påpeka innan...]

Synd bara att länken till Fontlab funkar så dåligt.

  • Medlem
  • 2010-01-06 22:59

Funkar varje gång jag klickar. Annars brukar man kunna testa företagsnamn med ".com" efter.

Ursprungligen av Baron:

Funkar varje gång jag klickar. Annars brukar man kunna testa företagsnamn med ".com" efter.

Jag har ComHem, fungerer ikke ....

  • Medlem
  • 2010-01-06 23:34

Det är nog ComHem det är fel på. Jag kommer ut hemifrån, både direkt och genom en VPN-tunnel till jobbet.

1
Bevaka tråden