Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MBP 5.1 (Unibody): Hur är er batteritid?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-06 15:59

Har en MBP 5.1 Unibody 15", alltså den som kom ut hösten 2008. Datorn är ca 14mån gammal och jag tycker att jag får ut får dålig batteritid i förhållande till batteriets hälsa. Har för mig att det pratades om ca 4,5h batteritid när den här modellen släpptes, sen vet jag att det är med bästa tänkbara förhållande.

Jag får ut ca 2-2,5h med AirPort uppkopplat och Safari, Adium och Mail igång. Det är med energiläge "Bättre batteritid" aktiverat.
Jag kalibrerade batteriet senast för ett par dagar sedan men tyckte det hjälpte väldigt lite.

Hur lång tid får ni ut av ert batteri?

CoconutBattery:

Current Battery Capacity: 4413 mAh
Original Battery Capacity: 4600 mAh

Battery health: 96%

Battery-Loadcycles: 56
Age of your Mac: 14 months

Jag fick oxå problem med mitt batteri, det visade sig vara nån process som låg och drog rätt mkt, så jag gjorde en nyinstallation, och sen så löste sig allt..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-06 16:35
Ursprungligen av jonas.larsson:

Jag fick oxå problem med mitt batteri, det visade sig vara nån process som låg och drog rätt mkt, så jag gjorde en nyinstallation, och sen så löste sig allt..

Intressant, får kanske testa det helt enkelt. Läste någonstans om att hur Gästkontot är inställt också kan påverka, alltså vilken energisparprofil som är aktiverad där.

1
Bevaka tråden