Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Försvinn från nätet

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tröttnat på att synas på Twitter? Ledsnat på Myspace? Blir du illamående av Facebook? Då är Suicide Machine något för dig. Sajten hjälper dig att enkelt radera dina konton från de största sociala nätverken och du är sedan fri igen att faktiskt umgås med dina vänner och bekanta öga mot öga.

Intressant nog har Facebook för närvarande valt att blockera Suicide Machine helt och hållet, ett tecken på att många nog inte vill finnas kvar där egentligen?

Hur som helst, läs mer här.

Haha, bästa online-tjänsten evuurr!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-05 13:16

Åh vad skönt, trodde jag var ensam om att gå i de här tankarna.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-06 01:28
Ursprungligen av sodemus:

Åh vad skönt, trodde jag var ensam om att gå i de här tankarna.

Nej jag är inne på samma linje

Detta var goda nyheter. Har helt enkelt blivit för "möcke" av det öppna internetet den senaste tiden.

Tacka vet jag en fika öga mot öga med trevligt sällskap gärna en kvinna eller 2 på nått coolt cafe......

fast raderar gör den väl inte utan tar bort alla "vänner"och inlägg, lägger dit en ny avatar och lägger till dina "sista ord". På Facebook ansluter de dessutom kontot till sin grupp. Dessutom läggs ens "profilbild och namn" upp på deras sida.

Jag avaktiverade mitt konto och skickade ett mail om att kontot skulle bli totalt förstört istället. Det tog lite tid men nu är det som om jag aldrig fanns där, phew!

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-01-05 20:58

Mm, känns lite "overkill" att behöva använda en sådan tjänst. Det är alltid bättre att avsluta kontot via det ställe man är registreras på.

Men helt klart en uppstickare bland onlinetjänster.

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-01-06 01:06

finns det något "Koma" machine, om man funderar på att åka bort t.ex?
Om man verkligen vill åka bort på en lång resa idag, så blir det aldrig så långt då alla håller på att logga in på facebook eller twittra om hur fett det är i bergen i honduras el. dyl.
oftast har man mer koll på alla som e ute och reser än de som e hemma och knegar.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-06 15:15
Ursprungligen av thor:

finns det något "Koma" machine, om man funderar på att åka bort t.ex?
Om man verkligen vill åka bort på en lång resa idag, så blir det aldrig så långt då alla håller på att logga in på facebook eller twittra om hur fett det är i bergen i honduras el. dyl.
oftast har man mer koll på alla som e ute och reser än de som e hemma och knegar.

Kan man inte sätt sitt konto i vila eller något liknande på facebook?

Jag skulle lätt kunna köra det där programmet, sköönt det hade vart Men av någon anledning är man lite fast i t.ex. facebook. Personer man bara träffar sällan skulle man nog helt förlora kontakten med utan det. Och i vissa kretsar (lång ifrån alla) så ligger man lite efter om man inte är med på facebook. Nuförtiden vet ju folk massor om varandra...fast man inte pratat om hälften av det...det står på facebook, twitter etc.

Intressant tjänst. Den tyder på ett behov, att folk blir överlastade med att vara online jämnt. Just FaceBook är en av de tjänster som med standardinställningar "tjatar" väldigt mycket, meddelar en om allt som händer. Det är dels stressande men dels en överlevnadsfråga för en tjänst idag - en omöjlig ekvation. Jag ser trevliga nätplatser självdö (Hard Mac Cafe i synnerhet) och en anledning till att de gör det är att det är så lätt att strunta i dem en dag eller två, eller ett år. De självdör för att de är hänsynsfulla och stör inte när du inte önskar det. FaceBook kan man inte bara strunta i, den fyller ens brevlåda med påminnelser om du inte aktivt stoppar det.

Så om vi tyckte att vi var stressade förr så har FaceBook gjort det etter värre. FaceBooksjukan har uppstått och Suicide Machine är ett försök till botemedel.

  • Administratör
  • Lund
  • 2010-01-09 19:09

tycker det ibland kan uppstå situationer där jag är osäker på om jag har pratat med personen, exempelvis om dennas nya arbete, eller om jag bara läst det på facebook.
Beklagligt.

Är det möjligt att få bort sin hemadress från sidor som denna: Birthday.se - Vi vet när dina vänner fyller år
Eller måste man skaffa hemlig adress för det?

Facebook har spärrat tjänsten. Du kan inte ta bort ditt Facebook-konto.

1
Bevaka tråden