Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken SSD ska jag välja till en MacBook Air

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-04 23:41

Tjena.

Har en gammal MBA (A1237) som jag har tänkt byta disk i. Tänkte byta till en SSD då datorn lär bli mycket snabbare och kännas bättre hoppas jag.

Vad för disk bör man köpa upp sig på?

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-01-05 00:09

Det jag har läst tidigare så är det inte så lätt att stoppa i en SSD i MBA eftersom det är 1.8" diskar med ZIF anslutning i den. Inte så billiga: RunCore Pro IV PATA 5mm 1.8" ZIF SSD [MBA] (128GB) [ RCP-IV-ZA182 ] - -=- Conics.Net

Har t.o.m. för mig att de som lyckats hitta 1.8" ZIF diskar att det inte funkade speciellt bra.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-05 07:59

Pratade med Jason på DVnation och han har stoppat in ett otal diskar i MBA utan problem.
Dock är det konstigt att SSD diskarna fortfarande är så hutlöst dyra!

1.8" ZIF IDE PATA SSDs

  • Medlem
  • Värmdö
  • 2010-01-05 08:14

Det verkar som de nya 1.8" diskarna funkar bättre i MBA. Men precis som du säger så är de ruskigt dyra fortfarande.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-01-05 10:19

Jag betalade $419 + frakt för en Runcore 128GB SSD hos MyDigitalDiscount. Hur matchar det andra? Läs mer här.

(Ytterligare några månader senare..)

Hur ser marknaden ut nu för SSD till MacBook Air? Har rev A och funderar på att byta disk då den interna låter mer å mer..

Vilken är mest prisvärd just nu? (Eller vilken är bäst? )
Finns det svenska återförsäljare som har?

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2010-05-12 11:15

I och med att du har en Rev så är du hänvisad till PATA och därmed är utbudet något mindre. Jag valde Runcore. Det är visst någon till här på 99.se som har gjort det.

1
Bevaka tråden