Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fem saker Apple måste lyckas med under 2010

Tråden skapades och har fått 54 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Att Apple har kunnat lägga ett enormt framgångsrikt årtioende till handlingarna är det väl få, om ens någon, som tvivlar på. Men det som gjort Apple framgångsrikt är inte bara att de varit innovativa utan också att de vägrat sitta ner och vara nöjda med sin framgång. Apple har istället ständigt strävat framåt och det har gett resultat.

Pete Mortensen på Cult of Mac har fem intressanta förslag på vad Apple måste göra för att lyckas under 2010. Läs dem här.

Summerar punkterna :

1. Set the World on Fire with the Tablet/iSlate/iGuide/non-interim Dynabook
2. Make Mac OS X 10.7 Matter
3. Make it Sexy to Develop Hardware add-ons for the iPhone
4. Figure Out How to Make Make Money in Video
5. Get an Internet Strategy. It’s Really Time.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-04 11:15

Viktiga områden för fortsatt tillväxt. Mycket sanning och eftertänksamhet när man läst igenom punkterna.

Nyckel området är som sagt var internet sidan- strategin - användningen, om Apple kan utveckla och få fram enkla, stabila, säkra, innovativa lösningar där så är mycket vunnet. Där kommer slaget att stå. Mer resurser från Apples sida måste helt enkelt läggas där.

Ser inte Apples tablet som något att räkna med som en succé. Inte när de har en iPhone och MacBooks ute redan. Funktionaliteten går redan att bära med sig om man behöver.

Tror att denna tablet blir lite som MacBook Air i popularitet, något de som vill ha något lätt och häftigt köper.

Ursprungligen av Linkert:

Ser inte Apples tablet som något att räkna med som en succé. Inte när de har en iPhone och MacBooks ute redan. Funktionaliteten går redan att bära med sig om man behöver.

Tror att denna tablet blir lite som MacBook Air i popularitet, något de som vill ha något lätt och häftigt köper.

Snack, på samma sätt som musikspelandet revolutionerades genom iPod kommer världens tidningsproducenter anamma iTablet (eller vad den nu kommer heta)

Jag, och väldigt många med mig kommer vara intresserade av GP-prenumeration elektroniskt. Som det är idag är en tidning opaktiskt, resursslösande, stor, klumpig, dyr - dessutom tål inte jag (och många med mig) trycksvärtan.
Dessutom måste jag samla bröten på hög och en gång i månan bära bort all skit till återvinningen.

Om jag vill kan jag köpa Aftonbladet som lösnummer, Tidningen Foto kommer en gång i månaden - och det bara inom mediabiten.
Lägg till surfa, ha 50 skolböcker, räknare, filmvisare, romaner och linande.

Tror knappast det kommer bli någon "marginalprodukt"

Om Apple gör tabletdatorn rätt kommer jag att skaffa en, lätt. Jag tog mig en funderare på vad jag gör med min MacBook idag och kom fram till att jag egentligen bara gör tre saker seriöst. Jag surfar, skickar e-post och tittar på film. För det ändamålet hade en rätt prissatt tabletdator med BRA surffunktionalitet varit klockrent. Jag hade slagit till direkt. Gör Apple bara rätt här så tror jag definitivt att den kan bli en hit.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-04 13:51
Ursprungligen av Capeman:

Om Apple gör tabletdatorn rätt kommer jag att skaffa en, lätt. Jag tog mig en funderare på vad jag gör med min MacBook idag och kom fram till att jag egentligen bara gör tre saker seriöst. Jag surfar, skickar e-post och tittar på film. För det ändamålet hade en rätt prissatt tabletdator med BRA surffunktionalitet varit klockrent. Jag hade slagit till direkt. Gör Apple bara rätt här så tror jag definitivt att den kan bli en hit.

Klart det finns en marknad för en sådan tablet dator.

"Rätt Prissatt" är som sagt avgörande för dess succe tror jag. Hoppas Apple tänker till både en gång och två när det gäller priset.

Jag kan tänka mig att köpa en beroende på dess funktioner.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2010-01-04 13:43

Jag håller med Capeman, det här blir en maskin för att konsumera, inte producera. iPod/iPhone i all ära men det är inget du läser morgontidningen eller romaner på eller tittar på film. De har för liten skärm/upplösning.
MacBook å andra sidan, även 13", är ganska stor och tung att släpa med sig. En 10" tablettdator har nog en bra formfaktor i det här sammanhanget.

Tabletten har nog en marknad. Att AIR fortfarande tillverkas och säljs är dock ett mysterium. Det måste vara en förlustaffär för Apple, men dom vill väl redan nu visa hur morgondagens laptops ser ut och funkat (SSD). hade Apple inte varit så astronomiskt rika hade nog AIR varit borta från bandet för länge sedan.

Ursprungligen av Zimmerman:

Tabletten har nog en marknad. Att AIR fortfarande tillverkas och säljs är dock ett mysterium. Det måste vara en förlustaffär för Apple, men dom vill väl redan nu visa hur morgondagens laptops ser ut och funkat (SSD). hade Apple inte varit så astronomiskt rika hade nog AIR varit borta från bandet för länge sedan.

dom vill väll inte acceptera att dom hade fel med Air, dom vill antagligen ersätta den med något nytt (tablet?) för att vi konsumenter inte ska tappa förtroendet för dom.

vad jag menar är att om Air:en bara skulle försvinna så skulle folk börja undra om det var en så bra idé att lansera den. och alla skulle vara ytterst skeptiska till en liknande dator om sådär 5år.

så nu ersätter dom den med en tablet tills vidare

  • Medlem
  • Boston
  • 2010-01-04 16:23
Ursprungligen av kalle94:

dom vill väll inte acceptera att dom hade fel med Air, dom vill antagligen ersätta den med något nytt (tablet?) för att vi konsumenter inte ska tappa förtroendet för dom.

vad jag menar är att om Air:en bara skulle försvinna så skulle folk börja undra om det var en så bra idé att lansera den. och alla skulle vara ytterst skeptiska till en liknande dator om sådär 5år.

så nu ersätter dom den med en tablet tills vidare

Tror ni verkligen att Air:en har varit ett misslyckande för Apple? Jag har flera vänner som har en via jobbet och jag skulle äga en själv om dom bara petade i 4GB minne. För att vara en ultralätt 13-tummare är den dessutom billig, jmfr med Dells liknande.

För mig fyller Air:en en helt annan funktion än en tablet, behöver man inte köra tunga grafiska tillämpningar funkar den utmärkt som huvuddator.

That said, jag har inte köpt en Air än men köper en tablet dag ett om Apple gör det rätt. Surfa, mejla, kolla film. I soffan, i sängen, på ett fik. Iphone:n funkar till det men är knappast optimal. 6-700g och en 7-9" skärm känns som ett perfekt komplement till min iMac, MacBook Pro och iPhone.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-04 16:28
Ursprungligen av Gurra:

Tror ni verkligen att Air:en har varit ett misslyckande för Apple? Jag har flera vänner som har en via jobbet och jag skulle äga en själv om dom bara petade i 4GB minne. För att vara en ultralätt 13-tummare är den dessutom billig, jmfr med Dells liknande.

För mig fyller Air:en en helt annan funktion än en tablet, behöver man inte köra tunga grafiska tillämpningar funkar den utmärkt som huvuddator.

That said, jag har inte köpt en Air än men köper en tablet dag ett om Apple gör det rätt. Surfa, mejla, kolla film. I soffan, i sängen, på ett fik. Iphone:n funkar till det men är knappast optimal. 6-700g och en 7-9" skärm känns som ett perfekt komplement till min iMac, MacBook Pro och iPhone.

Jag har en P&B 11.6 tums 1.3 kgs PC Mini som jag kör 10.6 på i dagsläget.

Så 7-9 tums tablet är för lite för mig. Minst 11-13 tums tablet om jag får välja max 1000 gram.

Airen har inte sålt i dom volymer som Apple hoppades på. Den var lite för dyrt prissatt från början samtidigt som den haft sina barn sjukdomar och prestanda svagheter och värmeproblem. Svårt att hitta sitt segment i konkurrens med Macbooken.

Men den hålls vid liv av Apple för att bereda plats åt nästa generations tablet datorer det är säkert, som andra här på forumet har påpekat.

Det är det som är lite av klurigheten att en ny produkt måste hitta sitt segment och sin kundgrupp och sin tillväxtmarknad, utan att sno volymer från andra produkt segment inom Apple.

  • Medlem
  • Boston
  • 2010-01-05 12:19
Ursprungligen av CUBEIS:

Airen har inte sålt i dom volymer som Apple hoppades på. Den var lite för dyrt prissatt från början samtidigt som den haft sina barn sjukdomar och prestanda svagheter och värmeproblem. Svårt att hitta sitt segment i konkurrens med Macbooken.

Men den hålls vid liv av Apple för att bereda plats åt nästa generations tablet datorer det är säkert, som andra här på forumet har påpekat.

Lite lagom bred tråd så jag fortsätter en aning off-topic.

Det är flera här som hävdar att Air:en inte säljer så bra. Apple splittar väl inte försäljningssiffror över olika produkter vad jag vet?!? Så ingen av oss vet alltså. Jag menar att den inte var för högt prissatt för just det segmentet dom var ute efter, folk i chefsnivå som reser en del eller iallafall tillbringar större delen av sin tid i externa möten.

Men tillbaka till listan... Många pratar om pris för tabletten, men det beror helt på Apples strategi. Vill man nå massmarknad med en gång eller inte? Apple jobbar generellt med exklusiva och dyra produkter. I segmentet laptops över 1100USD har Apple 90% marknadsandel i USA och det säger ju en del...

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-05 12:30
Ursprungligen av Gurra:

Lite lagom bred tråd så jag fortsätter en aning off-topic.

Det är flera här som hävdar att Air:en inte säljer så bra. Apple splittar väl inte försäljningssiffror över olika produkter vad jag vet?!? Så ingen av oss vet alltså. Jag menar att den inte var för högt prissatt för just det segmentet dom var ute efter, folk i chefsnivå som reser en del eller iallafall tillbringar större delen av sin tid i externa möten.

Men tillbaka till listan... Många pratar om pris för tabletten, men det beror helt på Apples strategi. Vill man nå massmarknad med en gång eller inte? Apple jobbar generellt med exklusiva och dyra produkter. I segmentet laptops över 1100USD har Apple 90% marknadsandel i USA och det säger ju en del...

Sant Gurra.

Då säger jag att jag tror på en ny strategi från Apples sida denna gång. En bredare produktlansering inte "massmarknad" utan fler målgrupper än tidigare produktlanseringar.

Ursprungligen av CUBEIS:

Sant Gurra.

Då säger jag att jag tror på en ny strategi från Apples sida denna gång. En bredare produktlansering inte "massmarknad" utan fler målgrupper än tidigare produktlanseringar.

så det var ändå lite mer b&o trots allt :)? Skämt åsido. Rent empiriskt vet vi ju att apple siktar in sig på en viss marknad där dem mättar just det behovet. Din tanke är dock intressant men en sådan lansering du beskriver medför andra problem för apple också. Den som lever får se dock. Zimmermans prissättning verkar dock logisk

5995:- verkar vara en summa man bör eftersträva

Ursprungligen av sombrero9999:

5995:- verkar vara en summa man bör eftersträva

håller med, men då blir det nog inte det perfekta iphone komplementet. Utan snarare för skit-mobilägaren.

Ursprungligen av Gurra:

För mig fyller Air:en en helt annan funktion än en tablet, behöver man inte köra tunga grafiska tillämpningar funkar den utmärkt som huvuddator.

mm, det är ju lite där som floppen kommer in. vissa kan ha Air:en som huvuddator, och har det. Men då måste dom även ha ett behov av att ta den med sig överalt. annars faller det.

Men för dom son inte kan ha Air som huvuddator, och det är många, utan måste ha en imac och en macbook pro. För dom skulle en Air vara bra för att göra det som alla kommer använda tabletten till, om den blir i rätt storlek och i rätt prisklass.
priset är, precis som CUBEIS skriver, en av dom stora anledningarna till att det gick dåligt för Air:en. för jag skulle lugnt klara mig på en Air men köpte en macbook pro 13" för att den var 3k billigare och hade bättre prestanda.

Jag skulle aldrig påstå att AIR är ett misslyckande. AIR är ju the state of the art (förutom prestandan). Något vackrare när det gäller industridesign och bärbara datorer finns ju inte på lååånga vägar. Allt annat ser ju ut som bestar från 1800-talet bredvid.
Nej, jag bara tror att den är bad bizniz - att Apple inte tjänar några pengar på den alls. Tvärtom, den kostar pengar - den subventioneras (som deras mjukvara). Varför? Som jag sa; Apple är så astronomiskt svinrika just nu ch dom vet faktiskt inte riktigt vad dom ska göra av alla pengar och för hett kassaflöde kan vara ett problem. AIR är ett slags pilotprojekt skulle jag tro. Den kostar inte lika mycket för Apple som deras gigantiska investeringar i mark i Cupertino - där dom ska bygga en svindyr industricampus (den blir nog spektakulär i design och funktion - typ vacker SciFi). Dom kämpar för att spendera stålar - annars tar fogden pengarna.

"Rätt prissättning" på tabletten tror jag inte är direkt avgörande. Det handlar väl lite mer om att uppfylla funktioner i ett segment där man tycker att en macbook är för stor & en iphone för liten. Tror mer att det blir en livsstilsprodukt för människan "on the go". Jag tror inte riktigt på någon funktionsspäckad produkt men det tabletten kommer göra kommer den göra så bra att man faktiskt köper en sådan produkt. Dessutom tror jag även att det först och främst är folk som äger en iPhone som kommer snegla åt en tablett. Programvaran som används på en iPhone kommer, till tabletten, ungefär vara samma fast med ökad funktionalitet och kännas mer kompletta kanske. Nu tänker jag mest på all denna hype kring facebook, twitter etc. Detta gör att formatet på den här tabletten blir någonstans mellan 7-9". Tror således att den inte är något som ska ersätta en Air på något vis eftersom det trots allt finns en marknad för ultraportabla datorer. Dessutom tror jag inte att tabletten kommer köra fullskaligt mac os. Man kommer inte ha möjligheten att installera vilka program som helst etc. utan det kommer man säkert göra genom app store på samma sätt som med iPhonen. Det här tror jag kommer bli en typisk produkt för människan som beställer en take-away kaffe eller liknande och som måste göra allt "on the go". För att återknyta till prissättningen. Jag tror att målgruppen är mindre priskänsliga dessutom. Precis som med iPhonen

Ursprungligen av Goflorp:

Summerar punkterna :

1. Set the World on Fire with the Tablet/iSlate/iGuide/non-interim Dynabook
2. Make Mac OS X 10.7 Matter
3. Make it Sexy to Develop Hardware add-ons for the iPhone
4. Figure Out How to Make Make Money in Video
5. Get an Internet Strategy. It’s Really Time.

1 borde gå bra om de gö som de brukar; lansera inte innan du kan göra ett "quantum leap". 2 är en fråga om att få en massa gamla program att sluta funka, och att få utvecklare att kräva 10.7 för nya versioner. 3 låter knepigt. 4 inte alls lika knepigt, borde gå att bygga på ITMS. 5, tja...

Själv vill jag ha en AppStore för Mac-program.

Ursprungligen av Zimmerman:

Apple är så astronomiskt svinrika just nu ch dom vet faktiskt inte riktigt vad dom ska göra av alla pengar och för hett kassaflöde kan vara ett problem. ... Dom kämpar för att spendera stålar - annars tar fogden pengarna.

Då kan de väl köpa SAAB och göra framtidens bilar? Det är på tiden att någon gör det; dagens bilar är likadana allihop, tvålkoppar med ett stort fult elakt flin i fronten.

sombrero, du har en poäng. och kanske helt rätt, den som lever få se.

En sak till som gjort att Air floppat (om den nu gjort det, alla tycks inte enade på den punkten) i Sverige är nog att det inte går att köpa och hyra film i itunesstore än. så det skulle kunna vara en lösning för att få upp lite marknads andelar (i Sverige).

Zimmerman, sett vad du skrivit och håller med om att Air:en ligger före i allt vad design heter. och frågan blir om det räcker att det är snygg, för vissa: ja och andra: nej

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-04 22:31

En bra produkt berättigar alltid sitt pris om konsumenten säger så. Riktigt.

Men pris kontra volym är väl ändå ett viktigt kriterium i sammanhanget när det gäller en produkt lansering av en tablet.

En iPhone är ju en helt annan produkt med telefon abonnemang och subventionerade av operatörerna. TELIA har nog fått betala en och annan krona till Apple för sin exklusivitet.

Otast är det operatörerna som subventionerar telefonerna för att knyta upp nya kunder under lång tid. 24 månader , 36 månader. Då pröjsar dom Apple DYRT !

iPhone har väl inte sålts utan abonnemang mig veterligen ??

Tror inte GP eller Aftonbladet i första stadiet är på G att subventionera en itablet från Apple för att ge ut lösnummer av sin dagstidning

Så priset om den kostar 5000 kr eller 9000 kr är väldigt avgörande enligt mig.

Jag tycker så här med facit i efterhand att Macbook Airen var för högt prissatt från början av förståliga skäl men ändå.

Sen har väl Apple en guldkista med pengar att hålla igång produktion av förlusttyngda produkter om dom ändå fyller ett syfte som i det här fallet en lansering av en itablet.

Personligen tror jag och hoppas jag inte att itablet inte blir någon exklusiv lyxprodukt som har sin kundgrupp klar från början ?

Tror inte Apple tänker så... Då är man nog ute och cyklar lite.

Jag har högre tankar om en itablet. Den kan komma att revolutionera datoranvändandet just "enkelheten" "renheten" som är Apples ledmotiv både i nutid och framtid.

Då är "priset" en otrolig viktig faktor för att så många som möjligt ska får chansen att anamma produkten, och använda den och visa upp den för sina vänner och sprida känslan och upplevelsen till fler potentiella användare.

Men på lite längre sikt kommer media industrin att få upp ögonen och hänga på och då kan pengarna rulla in till Apple i högre grad.

Senast redigerat 2010-01-04 23:15
Ursprungligen av CUBEIS:

En bra produkt berättigar alltid sitt pris om konsumenten säger så. Riktigt.

Men pris kontra volym är väl ändå ett viktigt kriterium i sammanhanget när det gäller en produkt lansering av en tablet.

En iPhone är ju en helt annan produkt med telefon abonnemang och subventionerade av operatörerna. TELIA har nog fått betala en och annan krona till Apple för sin exklusivitet.

Otast är det operatörerna som subventionerar telefonerna för att knyta upp nya kunder under lång tid. 24 månader , 36 månader. Då pröjsar dom Apple DYRT !

iPhone har väl inte sålts utan abonnemang mig veterligen ??

Tror inte GP eller Aftonbladet i första stadiet är på G att subventionera en itablet från Apple för att ge ut lösnummer av sin dagstidning

Så priset om den kostar 5000 kr eller 9000 kr är väldigt avgörande enligt mig.

Jag tycker så här med facit i efterhand att Macbook Airen var för högt prissatt från början av förståliga skäl men ändå.

Sen har väl Apple en guldkista med pengar att hålla igång produktion av förlusttyngda produkter om dom ändå fyller ett syfte som i det här fallet en lansering av en itablet.

Personligen tror jag och hoppas jag inte att itablet inte blir någon exklusiv lyxprodukt som har sin kundgrupp klar från början ?

Tror inte Apple tänker så... Då är man nog ute och cyklar lite.

Jag har högre tankar om en itablet. Den kan komma att revolutionera datoranvändandet just "enkelheten" "renheten" som är Apples ledmotiv både i nutid och framtid.

Då är "priset" en otrolig viktig faktor för att så många som möjligt ska får chansen att anamma produkten, och använda den och visa upp den för sina vänner och sprida känslan och upplevelsen till fler potentiella användare.

Men på lite längre sikt kommer media industrin att få upp ögonen och hänga på och då kan pengarna rulla in till Apple i högre grad.

Det är inte av större vikt vem som subventionerar eller inte då priset man som konsument betalar inte är av ringa summor. Då iPhonen i slutändan ändå blir en dyr telefon så tror jag ändå att man kan dra slutsatsen att priset inte är det som är det mest väsentliga. Självklart spelar priset en stor roll men jag vågar påstå att det inte är det viktigaste apple har i åtanke. Om man tänker på priset som du nämner som en "otrolig viktig faktor för att så många som möjligt ska få chansen att anamma produkten" så tror jag att alla här kan säga att appleprodukter inte är de billigaste. Det tjänar inte apples image väl att ses som en produkt alla kan skaffa. Det är allmänt känt att appleprodukter inte är de billigaste så man behöver inte gå in på detaljer nu. En tablett kan användas till mycket mer än att läsa tidningar etc. och ett tal om att GP & Aftonbladet skulle subventionera en tablet var det aldrig. Precis som du nämner längre ner så nämner du några punkter om hur du tror att tabletten skulle användas som även jag var inne på. Jag vill också bara nämna att jag tror denna produkten kommer ha mer gemensamt med en iPhone än en macbook

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-05 09:15

"Det tjänar inte Apples image väl som en produkt alla kan skaffa" ?????

Alla företag inklusive Apple vill väl sälja så många produkter som man kan med bästa möjliga marginal. Kallas marknadsandelar sist jag kollade.

Vad skulle det bli annars ? Hur ska man driva företag om man inte ser alla konsumenter som potentiella kunder ?

Apple är inget Bang & Olufsen . Hallå !!!

En tablet måste ses som en produkt som kan bli var mans egendom på lång sikt.. Har man inte det som utgångspunkt så lär man inte lyckas särskilt bra.

Blir det en lyxprodukt så lär den inte bli någon vidare succe. tyvärr....

Ursprungligen av CUBEIS:

"Det tjänar inte Apples image väl som en produkt alla kan skaffa" ?????

Alla företag inklusive Apple vill väl sälja så många produkter som man kan med bästa möjliga marginal. Kallas marknadsandelar sist jag kollade.

Vad skulle det bli annars ? Hur ska man driva företag om man inte ser alla konsumenter som potentiella kunder ?

Apple är inget Bang & Olufsen . Hallå !!!

En tablet måste ses som en produkt som kan bli var mans egendom på lång sikt.. Har man inte det som utgångspunkt så lär man inte lyckas särskilt bra.

Blir det en lyxprodukt så lär den inte bli någon vidare succe. tyvärr....

Du låter chockad? Visserligen ser Apple alla konsumenter som potentiella kunder vilket är väldigt viktigt när det kommer till service management. Men ett företag måste fortfarande välja marknadsstrategi. Apple har i detta avseende närmare till B&O än dem har till el dorado. Jag har heller inte nämnt att det blir en lyxprodukt utan snarare sagt att det blir en produkt där priset inte spelar störst roll, eller är skillnaden mellan fisk eller fågel. Dessutom tror jag inte att ens Apple själva ser den här produkten som något som "ska bli var mans egendom på lång sikt". Jag tror utgångspunkten för den här produkten ligger i massan som äger en iPhone. Det är antagligen dem som kommer ha störst nytta av den här produkten och det har apple förstått. Du får den här tabletten att låta som någon universallösning på alla människors datorrelaterade "problem". Nej en tablett kommer aldrig vara i var mans hand och det är definitivt något apple förstått och utifrån dessa tankar gjort en produkt som kommer att tillfredsställa ett visst kundsegment. I detta fallet förmodligen iPhone-användarna då dem redan har en potentiell kundbas och ett utvecklat system som hade fungerat med en tablett, som jag ser det då.

Om man vill se 50% av kollektivåkarna sitta med en iTablet och läsa morgontidning eller nyaste boken på väg till jobbet varje morgon så kan dom inte kosta 9000kr.
Men det är ju absolut inte säkert att man söker i det segmentet med en iTablet.

Ursprungligen av Chaosstar:

Om man vill se 50% av kollektivåkarna sitta med en iTablet och läsa morgontidning eller nyaste boken på väg till jobbet varje morgon så kan dom inte kosta 9000kr.
Men det är ju absolut inte säkert att man söker i det segmentet med en iTablet.

det skulle ju räcka. om man tänker så "lågt" så kanske man inte ens skulle behöva en internet anslutning. man bara läger in senaste boken, dagens tidning och en film innan man går hemifrån och så är man klar. skulle kanske bli en perfekt iTablet Nano.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-05 00:16

Låter trevligt

Men internet anslutning snälla:confused:

jo vid närmare eftertanke så är nog internet nödvändigt. men det skulle ju räcka med en usb dongle på bussen och wifi hemma.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2010-01-05 00:22
Ursprungligen av kalle94:

jo vid närmare eftertanke så är nog internet nödvändigt. men det skulle ju räcka med en usb dongle på bussen och wifi hemma.

ja visst det är helt okey för min del

Bevaka tråden