Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple composite cable med andra program i iPhone än iPod videos och Youtube?

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jämtland
  • 2009-12-19 11:51

Hallå!

Jag funderar på att köpa en Apple Composite Cable (alt. komponentvarianten beroende på köp av TV) till min iPhone 3GS. Vad jag skulle vilja veta är om den kan spela upp videomaterial från andra källor på iPhonen än iPod-programmet och Youtube? T ex. iPhone-anpassad WebbTV eller applikationer som Air Video.

Någon som har en kabel och kan testa?

//Kim

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-12-19 12:54
Ursprungligen av kim_sv:

Hallå!

Jag funderar på att köpa en Apple Composite Cable (alt. komponentvarianten beroende på köp av TV) till min iPhone 3GS. Vad jag skulle vilja veta är om den kan spela upp videomaterial från andra källor på iPhonen än iPod-programmet och Youtube? T ex. iPhone-anpassad WebbTV eller applikationer som Air Video.

Någon som har en kabel och kan testa?

//Kim

Jag har en kompositkabel, och med AirVideo funkar det i alla fall

  • Medlem
  • Jämtland
  • 2009-12-19 14:41
Ursprungligen av kenjon:

Jag har en kompositkabel, och med AirVideo funkar det i alla fall

@ Kenjon: Fungerar det med webbtv också? T ex. Aftonbladet Mobil.

Rimligtvis bör det fungera med allt videomaterial som använder den "inbyggda" QuickTimePlayer:n. Vill bara få det bekräftat!

//Kim

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-12-19 16:13
Ursprungligen av kim_sv:

@ Kenjon: Fungerar det med webbtv också? T ex. Aftonbladet Mobil.

Rimligtvis bör det fungera med allt videomaterial som använder den "inbyggda" QuickTimePlayer:n. Vill bara få det bekräftat!

//Kim

Gjorde en kort test (är på jobbet), Aftonbladet TV verkar inte funka.
Kan testa mer ikväll hemma....

  • Medlem
  • Jämtland
  • 2009-12-21 02:25

@Kenjon: Hur gick testen?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2009-12-21 13:37
Ursprungligen av kim_sv:

@Kenjon: Hur gick testen?

Går jag till Aftonbladets mobilsida och klickar på en TVlänk funkar det. Men startar jag Aftonbladets TVapp funkar det inte

Hur är det med förhandsvisning av pdf-dokument - visas de via kompositkabeln? I så fall, skulle iPhonen kunnas koppla till projektor och användas för att visa presentationer!

Ursprungligen av monome:

Hur är det med förhandsvisning av pdf-dokument - visas de via kompositkabeln? I så fall, skulle iPhonen kunnas koppla till projektor och användas för att visa presentationer!

Eller så köper man en sån här projektor som är gjort för iPhone...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-01-03 23:01
Ursprungligen av monome:

Hur är det med förhandsvisning av pdf-dokument - visas de via kompositkabeln? I så fall, skulle iPhonen kunnas koppla till projektor och användas för att visa presentationer!

Nej det tror jag inte. Inga "vanliga" program funkar med kabeln, bara de som ger "video=film" ut.... om du förstår vad jag menar med det.

Ursprungligen av kenjon:

Nej det tror jag inte. Inga "vanliga" program funkar med kabeln, bara de som ger "video=film" ut.... om du förstår vad jag menar med det.

Tack för svaret! Jag är med! Så man kanske kunde göra om en powerpointpresentation till en quicktime-film. (Frågan är om man då kan klicka fram bild-för-bild i en sån quicktime-film?)

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2010-01-04 08:36
Ursprungligen av monome:

Tack för svaret! Jag är med! Så man kanske kunde göra om en powerpointpresentation till en quicktime-film. (Frågan är om man då kan klicka fram bild-för-bild i en sån quicktime-film?)

Eftersom det är en film blir det pause/play i så fall....
Såvida du inte bygger upp allt med olika kapitel och menyer dit, då borde det funka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-04 09:14

Man kan göra en klickbar quicktime från keynote - men jag har inte provat hur det funkar från iPhone till proj

Ursprungligen av Tangen:

Man kan göra en klickbar quicktime från keynote - men jag har inte provat hur det funkar från iPhone till proj

Intressant!

Om det är någon som har en kabel, så får ni gärna testa!

1
Bevaka tråden