Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Radera Virus Scan från Norton på iMacen

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-03 20:09

Hej igen!

Ja, jag installerade en virusprogram (Norton) som jag fick från jobbet eftersom min maskin används i jobbet också. Men nu tänkte jag spela den nya julklappen "Sims3" men virusprogrammet genomsöker CD-skivan och det tar evigheter så jag avbröt sökningen men varje gång jag ska spela så börjar den igen och söker. Blev så trött och kastade programmet (Norton Symatec) och raderade papperskorgen men slutade den? Nä, den lever och genomsöker CDn.

Jag tänkte att jag missat nåt och kollade via Spotlights om det fanns fler program från Norton men icke, och använde olika namnförslag man kunde söka på. Den programmet existerar inte längre i datorn men dock fortsätter den existera mot all vett och förnuft!

Snälla hjälp mig så jag blir av den en gång för alla... hur gör jag för att hitta nåt som verkar inte finnas?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-03 20:35

Läste på de andra inläggen angående Norton och följde dessa råd utom det där med skript för jag är ingen datorexpert. Laddade även Nortons egna avinstallationsprogram och när jag laddar hem det så händer ingenting?

Please nån annan tips förutom att formatera om skivan bara för att bli av med Norton...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-04 00:00

FIxade det!

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2010-01-04 00:01

Vad menar du med att det inte händer något när du kör avinstalleringprogrammet? Testa att installera igen, sedan köra avinstalleraren. Eller att slänga programmet i ett program som tar bort alla filer , tex AppCleaner.

ONDÖDIGT INLÄGG

Hur löste du det för framtida svar?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-04 00:07

Hade själv problem med att avinstallera Norton. Jag antar att du måste ha rätt version på datorn. Jag har för mej att jag fick installera om Norton och sedan göra en sökning med spotlight efter norton. Avinsalltions filen låg i en dold mapp. Avinstallationsprogrammet funkade dock utmärkt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-04 19:10

Jag hämtade program från Nortons sajt men hade visst laddat hem fel version så det fungerade inte. Men tänkte att jag kunde testa en annan version som fanns (How to uninstall Norton AntiVirus 11.0 for Macintosh) och körde den. Det fungerade utmärkt. Norton är helt borta och man kan köra spel och sådant nu.

Hemsideadressen där man kan ladda hem programmet är: Removing all Symantec programs for Macintosh by using the RemoveSymantecMacFiles removal utility

1
Bevaka tråden