Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Beta av Messenger 8 med A/V stöd kommer i mars 2010

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Enligt senaste blogginlägget från Microsofts macenhet så skall det komma en försenad publik beta av Messenger 8 som skall ha stöd för ljud och bild chattsamtal i mars 2010.

"So what’s up with Messenger? One of the most frequent questions we get here on Mojo and in forums is that you – our customers and community- want an update on timing for A/V support in the Messenger personal service, especially since we shared our plan to deliver a beta of personal A/V in 2009. Here’s the update: progress has been slower than expected due to the challenge of connecting to the most current A/V code running on the Windows Live servers. We will not have a beta available in 2009, but we are close: we are in “dogfood”, and we plan to have the beta available to you by next March. We know how anxious you are to use this new version, but I want to ensure we are delivering a top quality experience before we ship, and we will have that in March."

Mac Mojo: The Office for Mac Team Blog

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-24 20:01

Eftersom det tagit så lång tid så får vi MPEG4-skarp bild precis som i iChat? Jaså inte det. Varför kan inte MS bara licensiera ut MSN-protokollet till Apple? Borde i slutet bli billigare och bättre.

Tittar lite i Kristallkulan

Givetvis blir det halv funktionalitet mellan Mac och PC, hel funktionalitet enbart mellan PC-PC.
Man kommer och vara ljusår efter iChat iaf, msn kommer bara ha ren videokommunikation och ingen av de extras som iChat har (dela bilder, ta över skärm etc).

Miscrosoft är ju numera ett skämt.

Nästan ingen svenska kör iChat eller det protokollet för den delen, så just nu är ju det helt ointressant hur bra iChat är.

Windows Live Messenger fungerar riktigt bra och är med lite borttagande av reklam en fröjd att köra till Windows.
Så Microsoft ge oss Windows Live Messenger i samma version som till Windows nu...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-25 01:07
Ursprungligen av Chaosstar:

Nästan ingen svenska kör iChat eller det protokollet för den delen, så just nu är ju det helt ointressant hur bra iChat är.

Windows Live Messenger fungerar riktigt bra och är med lite borttagande av reklam en fröjd att köra till Windows.
Så Microsoft ge oss Windows Live Messenger i samma version som till Windows nu...

Jaså, jag har drygt 200 personer på min iChat-lista som säger annat. Förstår dock vad du menar men skulle du inte om du fick välja ha allt i ett program och då iChat?

Ursprungligen av acke:

Jaså, jag har drygt 200 personer på min iChat-lista som säger annat. Förstår dock vad du menar men skulle du inte om du fick välja ha allt i ett program och då iChat?

Det är en generationsfråga vettu. "kidsen" älskar msn och sina cams. Jag känner kanske en handfull människor med ichat, och sålänge kidsen inte får en billig mac så är det pc och msn som gäller för deras del

Acke, nej iChat är inte poppis i Sverige, speciellt inte jämfört med Live Messenger.

Själv vill jag använda Gmail i kombination med iChat för att hålla IM-kontakt med mina vänner. Men tyvärr så känner inte majoriteten av mina vänner för att sluta använda Live/hotmail/msn, tanka ner en bra multi-im-klient och byta till gmail.

Betan är för övrigt redan läckt och finns att få tag i, en korrekt google-sökning ger ett flertal ställen där den kan hittas.

Något som fungerar bra annars är ju Skype.

Håller med om att ichat är bra. men då bör väll Apple släppa en windows version också.
Dörren svingar åt båda hållen så att säga.

Ursprungligen av dumburken:

Något som fungerar bra annars är ju Skype.

Håller med om att ichat är bra. men då bör väll Apple släppa en windows version också.
Dörren svingar åt båda hållen så att säga.

Man kan installera AIM Pro på en PC/Win-dator.
Samma protokoll, Videochatt funkar men inte det övriga (dela material osv)

Ursprungligen av Goflorp:

Man kan installera AIM Pro på en PC/Win-dator.
Samma protokoll, Videochatt funkar men inte det övriga (dela material osv)

Ja, men det är ju inte riktigt samma sak, eller hur ?
Man vill ju att programmen ska fungera likadant var man än sitter.

att ha begränsningar är inget kul.

Både Microsoft och Apple vill ju skydda sina programvaror.

Ursprungligen av dumburken:

Ja, men det är ju inte riktigt samma sak, eller hur ?
Man vill ju att programmen ska fungera likadant var man än sitter.

att ha begränsningar är inget kul.

Både Microsoft och Apple vill ju skydda sina programvaror.

Jaja, då får du väl lägga ner då, eller köpa tösen en Mini.

Ursprungligen av Goflorp:

Jaja, då får du väl lägga ner då, eller köpa tösen en Mini.

Var inte riktigt det jag var ute efter.

Flera personer här tycker att mircosoft bör släppa msn som det fungerar till windows (jag är också en av dem)

Ville poängtera att Apple likaväl som microsoft kan släppa sina program.

Jag kör Adium som msn lösning på min mac.
Men ska jag prata med folk osv så kör jag skype. Eftersom det redan finns både till Windows och Mac och fungerar bra mellan även med webcam, filöverföringar osv.

För övrigt antar du att min "tös" inte har mac är bara en tråkig kommentar.

Ursprungligen av dumburken:

Var inte riktigt det jag var ute efter.

Flera personer här tycker att mircosoft bör släppa msn som det fungerar till windows (jag är också en av dem)

Ville poängtera att Apple likaväl som microsoft kan släppa sina program.

Jag kör Adium som msn lösning på min mac.
Men ska jag prata med folk osv så kör jag skype. Eftersom det redan finns både till Windows och Mac och fungerar bra mellan även med webcam, filöverföringar osv.

För övrigt antar du att min "tös" inte har mac är bara en tråkig kommentar.

Jag har funderat länge på var jag fick det där sista ifrån, troligen har jag kollat uppdaterade trådar - för ngn annanstans var ngn med problem inom familjen med att dottern satt på PC och pappan på Mac. De ville ha 3-partssamtal mellan plattformarna, det är ett meck att få till det på PC (ngn vara från Adobe skall lösa det).

Det var absolut inte min mening vara elak på ngt sätt. Felet är mitt och jag ber om usäkt.

En grej man kan göra om man vill prata mellan Mac och PC med video är att köra Google's videotjänst - men jag tror inte den fixar samtal på tre.

1
Bevaka tråden