Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Handbrake: 1. Ingen svenskt ljud. 2. 99 titlar istf 2-3

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-02 22:58

Har fixat och trixat och trodde mig fattat Handbrake.
Nu har jag två problem. Film "Spirited away" kan jag ej ställa in svenska (ljud) alltså inte texten. Det kommer endats upp olika japanska alternativ under "Audio & Subtitles". Varken finskan eller svenskan dyker upp.

"Shaun the sheep". När jag valt source scannar den 99 (?) titlar. Inte2 eller 3 st. Kan jag få Hadbrake att slå ihop allt till en? Blir inget av det hela iallafall.

Jag sitter på en Mac powerPC 10.5.8. Handbrake 0.9.1. Allt görs direkt mot original DVD. Försökt testa via Mac DVDRipper men den säger "Fatal error while mapping DVD" "Bad TT_SRPT offset, bailing out…"

Känner mig helt rudis. Försökt kolla på Handbrakes forum. Men lyckas inte hitta något.

testa MacTheRipper i stället och testa sen med Handbrake och återkom.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-03 10:35

Nope

Hej Kalle
Nu testade jag med MacTheRipper (Spirited away). Rippen gick bra men Handbrake ser ut som förut. Ingen svenska eller finska dyker upp. Borde jag gjort någon inställning på MTR?
Skall testa att använda MacTheRipper på Shaun the sheep också.

spela upp den rippade mappen i dvdspelaren och kolla om svenska och finska finns med där.
sen skulle jag kolla om du kan uppgradera Handbrake till 0.9.3 (vet att det funkar på en pwerpc) ta inte 0.9.4 om du vill många format att välja mellan.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-03 13:16

Hej Kalle94
Ja finska & svenska fanns med. Jagar nu Handbrake 0.9.3. Återkommer. Tack.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-03 13:23

Funkar inte?

Hmmm nu har jag laddat ner men den verkar inte köpa min dator?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-03 13:36

Får inte Handbrake 0.9.3 att funka. Laddade ner 0.9.4. Där är det samma problem, endast japanska al

kolla om det blir bättre med ett annat format i stället för mp4

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-03 13:53

testade MKV-fil men det dök inte upp något mer språk. Usch nu ger jag upp en stund. Men tack för tips och råd, uppskattas.

är tillbaka med info. hittade filmen Spirited away och testade. det stämmer bra att det inte finns ett svenskt alternativ i Handbrake, utan bara japanska alternativ. men i ett av dom japanska alternativen är det svenska. så ta med alla ljud i en fil så bli ett av ljudalternativen svenskt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-03-09 09:43

Tack *imt*


xx

1
Bevaka tråden