Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

är det värt det?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! Mitt första inlägg...

Jag har en Powerbook g4 550 mhz som jag är super nöjd med. Nu är det så att jag redigerar en del med FCP2 och är riktigt nöjd med denna underbara app från apple. Jag har 512 i minne och undrar om det är värt att uppgradera till 1 g i minne för att få fart på fcp renderingen.

Det är väl en självklarhet att datorn är snabbare om den har mer minne....... men kan det snabba upp fcp oxå?

Ja jag använder mac os 9 fortfarandet...
men bara för film redigering. Annars kör jag bara mac os x (10.1.5)

Så frågan är ju.... är det värt att uppgradera minnet till 1 g för ca 3000 eller ska jag spara pengarna till en ny dator till höst?

Tack för mig!:)

Jag är iof ingen användare av fcp, men ja skulle nog bränna mina pengar på en uppgradeing till jaguar innan ja köpte RAM om jag vore du..

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-14 17:34

Hej och välkommen acomblue!

Din dator kommer att bli snabbare om du uppgraderar ditt minne.

Men jag skulle nog (precis som Johan S säger) köpa Mac OS X 10.2 innan minne. Dels blir din datorn snabbare på grund av optimeringar i Mac OS X men även för att din dator då kommer att använda sig av Quartz Extreme.

Om du uppdaterar till Mac OS X 10.2 kommer du att kunna använda dig av senare versioner av Final Cut Pro.
Förrutom massor med nya funktioner så är senare versioner av Final Cut Pro mer optimerade och klarar av mer saker snabbare.

Tack för eran feedback!

Jag kommer nog att vänta på Panther istället för jaguar. Sen blir det att spara till en ny dator eller nya fcp 4 till höst:D

Ha det bra!:cool:

Citat:

Skrevs ursprungligen av acomblue
Tack för eran feedback!

Jag kommer nog att vänta på Panther istället för jaguar. Sen blir det att spara till en ny dator eller nya fcp 4 till höst:D

Ha det bra!:cool:

Äh! Köp Jaguar begagnat, det får du kring 500-lappen. När Panther släpps vet vi inte, först skall apple dema det och sedan brukar det ta ett bra tag.

  • Medlem
  • Hammarö
  • 2003-05-17 11:57

Jag håller med er andra. Jaguar snabbare upp din dator bra mycket mer än ytterligare 512MB minne. Visst ger mer minne resultat också. Men eftersom du redan har en halv gig internminne så ger Jaguar mer för pengarna.

Det är dessutom billigare att köpa Jaguar än en 512Mb SODIMM till din dator.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-19 21:57

Titta här

1
Bevaka tråden