Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur publicera iWeb-site?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-03 00:02

Jag tog hela mappen sites eller webisdor som mappen heter och förde över den genom ftp-programmet filezilla till onecom. Men min iwebsida har inte publicerats.
Vad har jag gjort för fel? Var det fel att exportera hela filen websidor?
Jag har flera indexfiler.
Jag gjorde nämligen en engelsk sida under den ordinarie i en ny katalog med en egen indexfil.

Det var över 5000 filer att ladda upp. Är det mycket?

Tack för svar

/Aimie

  • Medlem
  • 2010-01-03 00:33

Du ska exportera siten från inifrån iWeb till en mapp som du sedan ska ladda upp. Välj Arkiv/Publicera hela webbplatsen.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-03 00:35

ok, jag testar!

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-03 00:43

Jag är lycklig över svar för jag har knåpat med detta i evigheter, flera veckor.
Mappen är exporterad genom iweb och i ftp-programmet får jag fram den och överfört den också, (det tog 2 timmar), men får inte fram ngn hemsida på nätet. Jag är blåbär på dethär.

  • Medlem
  • 2010-01-03 01:13

Beskriv i detalj vad du gör och vilket resultat du får efter varje moment.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-03 23:11

Mappen websidor överför jag i ftp programmet. (över 5000 filer).
Jag trycker på menyn "hämta" på fjärrplatslistan och allt sätter igång och överförs till
"/..." mappen
Men det är en massa filer som kommer upp under menyn "misslyckade överföringar".
Jag har filmer och musik med.

  • Medlem
  • 2010-01-03 23:52

Hur går exporten från iWeb till? Vad får du för resultat innan du börjar ladda upp siten till ditt hotell?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-04 00:04

Jag öppnar mappen websidor (dit jag exporterat iweb filerna) i Filezilla och vänsterklickar med musen så kommer en "sänd" knapp upp. Så sänder jag dem.
Nu gjorde jag om proceduren och tog bort webplats nr 2 i iweb (engels sida). Jag väntar på resultat.

  • Medlem
  • 2010-01-04 00:29

Har du nog plats på hotellet? Drabbas du av time out-fel?
Svårt att veta. Kan du vara mer exakt, på bäbisnivå, typ
Klickar på "Arkiv/Publicera...", väljer mappen "Min webbsida" på skrivbordet, resultatet blir en index.html och mappen "JAniOXA79F"
osv
Kan du öppna siten i din webbläsare innan du laddar upp den?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-04 00:43

OK, nu tog jag bort alla filer på onecoms server och började om, (samt tog bort det ev. felet med 2 webplatser.) Jag överförde alla filer i ftp filezilla som gick grejt.
Alla filer med ä,ö osv ändrade. Indexfilen ligger utanför rotkatalogen och allt ser bra ut.
Sidan gick ändå inte att få upp.
Det måste vara fel på namnet på startsidan!?
När jag laddade upp sidan för allra första gången kom www.ragrock.se/välkommen upp.
Det gör det fortfarande. Det tyder ju på att det måste vara ngt fel där, eftersom jag ändrat alla ä till a.
Har du ngt bra tips vidare?

  • Medlem
  • 2010-01-04 00:45

Du måste vara helt exakt i din beskrivning, det är du inte.
Dessutom fungerar inte www.ragrock.se/välkommen

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-04 00:45

Dv.s när jag skriver in namnet www.ragrock.se ändras det till http://www.ragrock.se/Välkommen.html och meddelandet

"The requested URL /Välkommen.html was not found on this server." kommer upp.

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-04 00:53

Hemsidan heter bara www.ragrock.se
Vilken fil är startsida?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-04 11:36

Det låter som du har satt att välkommen.html är start sida men inte har laddat upp den filen?
kolla in filen index.htm(html) vad det står i den ifall du har den filen

filen index.htm kan också heta start.htm beroende på webdesign program

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-04 17:04

Nu funkar det!
Jag ändrade i indexfilens innehåll där ordet Välkommen stod. Svårare än så var det inte.
Tack för alla svar!
Men märkligt var att indexfilen aldrig ändrade namn trots att jag började om från början med all nedladdning och döpt om välkommen till valkommen.

1
Bevaka tråden