Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Måste man publicera iweb via .mac?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kan man bara publicera iweb via .mac eller finns det andra vägar.

Rolloq

Ja, det finns andra vägar. Publicera till mapp och publicera den mappen med valfritt tillvägagångssätt.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2006-04-27 17:46

slipp jobbiga .macreklamer

Ursprungligen av rolloq:

Kan man bara publicera iweb via .mac eller finns det andra vägar.

Rolloq

ett tips är att fylla i några fejkade uppgifter i .mac panelen under systeminställningar, tabba mellan fälten, och utan att verifiera ditt lösenord starta iweb. om det fungerade kommer iweb att fråga om en nyckelring. svara ja, och njut av att slippa massa jobbiga .macreklamfönster! prova dig fram lite i systeminställningarna tills det fungerar.

Ursprungligen av desh:

ett tips är att fylla i några fejkade uppgifter i .mac panelen under systeminställningar, tabba mellan fälten, och utan att verifiera ditt lösenord starta iweb. om det fungerade kommer iweb att fråga om en nyckelring. svara ja, och njut av att slippa massa jobbiga .macreklamfönster! prova dig fram lite i systeminställningarna tills det fungerar.

Den tackar man för!

Tack för svaren.

Rolloq

Kan inte öppna iWeb, hjälp!

Hej,

jag tänkte precis börja leka lite med iWeb, men jag lyckas inte öppna programmet. Jag får felmeddelandet att programmet i"Kunde inte öppna dokumentet "Systeminställningar"" och sedan "Kan inte öppna filen "/Applications/System Preferences.app". Jag förstår inte varför iWeb inte skulle kunna öppna systeminställningarna, den ligger ju där den ska i Program-mappen.

Kan något ha blivit fel? Hur ska jag då göra för att t ex enbart ominstallera iWeb?

Mvh
Niklas

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-03 00:01

iweb genom filezilla till onecom

Jag tog hela mappen sites eller webisdor som mappen heter och förde över den genom filezilla till onecom. Men min iwebsida har inte publicerats.
Vad har jag gjort för fel? Var det fel att exportera hela filen websidor?
Jag har flera indexfiler.
Jag gjorde nämligen en engelsk sida under den ordinarie i en ny katalog med en egen indexfil.

Det var över 5000 filer att ladda upp. Är det mycket?

Tack för svar

/Aimie

1
Bevaka tråden