Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

CPU-temp: 86°, när ska man oroa sig för hög temp?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2010-01-02 21:46

Var ska CPU-tempen ligga på en MB? Efter lite installation idag såg jag att tempen låg på 86° enligt SMC FanControl. Låter oroväckande högt. Nu står fläkten och blåser på för fullt.

  • Medlem
  • 2010-01-02 21:52

Sorry, sitter på en seg lina just nu och sökfunktionen funkade inte, troligtvis för att det går så otroligt sakta. Men nu har jag iaf hittat svar. Så någon bussig mod kanske kan ta bort denna tråd?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-01-02 22:30

Du kanske kan fylla i svaret innan den tas bort så andra också får reda på det du har hittat?

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-01-03 00:37

Jag vet inte riktigt hur mycket det säger om dagens maskiner då den tråden är 1,5 år gammal. Är informationen fortfarande tillförlitlig?

Jag kör VMWare Fusion 3 och kommer DIREKT upp till 80-90 grader utan att göra speciellt mycket, dock snurrar mina fläktar aldrig upp utan ligger kvar på 2000 rpm. Jag måste använda SMC FanControl för att snurra upp dem och det är ju inte vettigt någonstans.

Tips?

  • Medlem
  • 2010-01-03 12:15
Ursprungligen av zinned:

Jag vet inte riktigt hur mycket det säger om dagens maskiner då den tråden är 1,5 år gammal. Är informationen fortfarande tillförlitlig?

Jag kör VMWare Fusion 3 och kommer DIREKT upp till 80-90 grader utan att göra speciellt mycket, dock snurrar mina fläktar aldrig upp utan ligger kvar på 2000 rpm. Jag måste använda SMC FanControl för att snurra upp dem och det är ju inte vettigt någonstans.

Tips?

Som det sagts i den angivna tråden är det ett känt problem med just Windows.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2010-01-03 15:55

Ålrajt men skulle jag köra något prestandakrävande i OS X så händer samma sak...dvs att fläktarna inte spinner igång utan står kvar på sina default 2000 rpm. Det är detta jag mest tycker är märkligt.

1
Bevaka tråden