Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Installera Counter Strike (dvd version) via Crossover?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Partille
  • 2010-01-01 17:30

Hej!
Efter mycket tjat från kompisarna så har jag nu köpt Counter Strike;). Jag har också laddat ner en trial-version av Crossover Games. Men hur gör jag för att installera detta på min MBP:tveksam:? Och nej jag har inget Steam-konto. Kan någon sammanställa en guide eller något sådant?
/Stefan

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-01 18:34

Installera steam i crossover games. Logga in på ditt steam konto (skapa kontot om du inte redan har det). Installera CS i steam och skriv i licens numret från CS cd/dvd. Spela.

//Rob

  • Medlem
  • Partille
  • 2010-01-01 19:52

Tack för ett snabbt svar Rob. Jag ska prova det nu!

  • Medlem
  • Partille
  • 2010-01-01 20:10

Hej igen Rob! Nu har jag börjat installationen av Steam och det kommer upp ett meddelande med följande anvisning: Welcome to Microsoft XML parser setup Wizard.
Är det rätt?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-02 02:21

Nej för mig så var det bara steam som installerades. Installerar du steam från cdn eller laddade du ner den från steampowered.com?

//Rob

  • Medlem
  • Partille
  • 2010-01-02 09:22

Jag laddade ner det via crossover, men jag tryckte sedan cancel! Men då laddar jag ner det från deras hemsida. Tack!

  • Medlem
  • Partille
  • 2010-01-02 09:45

Nu har jag aktiverat och öppnat steam, men hur laddar jag ner counter strike?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-02 11:26
Ursprungligen av floyd91:

Nu har jag aktiverat och öppnat steam, men hur laddar jag ner counter strike?

När du har startat steam i crossover välj My games fliken och sen nere väljer du Activate a product on steam... knappen.

//Rob

  • Medlem
  • Partille
  • 2010-01-02 11:40

Så efter att jag har gjort det så stoppar jag in skivan eller? För det kommer upp ett medelande i steam (när jag har fyllt i koden) där det står följande:

Du måste installera Counter Strike 1 Anthology innan du kan fortsätta. Sätt i cd/dvd skivan med Counter Strike 1 Anthology i skivenheten och välj Installera på Auto Run-menym.

/Stefan

Senast redigerat 2010-01-02 12:07
  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-02 12:38

Ja följ anvisningarna.

//Rob

  • Medlem
  • Partille
  • 2010-01-02 12:41

Så man ska göra så! När jag stoppar in skivan ska jag starta det i crossover eller dra filerna till skrivbordet och öppna dem via crossover?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-02 12:46

starta crossover och steam. Klicka på DVD skivan och installera från skivan. Crossover ska ta över DVD skivan och installera allt där det ska installeras.

//Rob

  • Medlem
  • Partille
  • 2010-01-02 12:48

Men den kommer inte att installera om steam?

/Stefan

  • Medlem
  • Gävle
  • 2010-01-02 13:01

Vad jag vet ska du inte behöva använda CD skivan alls, när du väl har registrerat serienr som följde med CDn i Steam så ska den ta hem alla filer du behöver. Jag har själv en massa spel via Steam & det enda jag behöver göra vid en nyinstallation är att högerklicka på dom i min spellista & välja installera.

  • Medlem
  • Partille
  • 2010-01-02 13:33

Nu har jag hur som helst installerat spelen och de ligger nu i en mapp och finns under fliken: My games.
Tack för alla tips och råd speciellt från dig Rob.

  • Medlem
  • Partille
  • 2010-01-02 19:38

Hej igen Rob! Jag har nu provat Steam och counter strike, men jag tröttnade på det ganska direkt! Är det bara att dra Steam och spelen till papperskorgen och ta bort dem. Eller ska man avinstallera dem på något annat sätt?

  • Medlem
  • Partille
  • 2010-01-02 20:02
Ursprungligen av floyd91:

Hej igen Rob! Jag har nu provat Steam och counter strike, men jag tröttnade på det ganska direkt! Är det bara att dra Steam och spelen till papperskorgen och ta bort dem. Eller ska man avinstallera dem på något annat sätt?

Jag Raderade allting via papperskorgen och det verkade funka. Synd att jag inte gillade spelet, men det är smällar man får ta! Inga steam, crossover eller counter strike filer finns kvar verkar det som.
/Stefan

  • Medlem
  • Gävle
  • 2010-01-03 16:00
Ursprungligen av floyd91:

Jag har nu provat Steam och counter strike, men jag tröttnade på det ganska direkt!

Nej CounterStrike är inget för mesar! Krävs lite jävlar annama för att klara det!
Så, nu önskar jag bara att jag hade lite mer sånt själv så jag slapp bli skjuten hela tiden!

(obs: ironi)

  • Medlem
  • Lomma
  • 2010-02-02 17:17

okej alltså om man vill ta bort cs,crossovermappen och dess innehåll är ju bara 397 Kb stor, hur kan cs på 400mb ligga där?

  • Medlem
  • International user
  • 2010-02-02 21:43
Ursprungligen av fettma:

okej alltså om man vill ta bort cs,crossovermappen och dess innehåll är ju bara 397 Kb stor, hur kan cs på 400mb ligga där?

Det hjälper att läsa. Läs tillägg nr 18!

//Rob

tror inte att de det var det som fettma menade...

  • Medlem
  • International user
  • 2010-03-31 11:19
Ursprungligen av jalderyd:

tror inte att de det var det som fettma menade...

Det var precis det som fettma menade.

//Rob

  • Medlem
  • International user
  • 2010-01-02 21:29

Dra allt till papperskorgen. Crossover sparar allt i din hem katalog i bibliotek/application support/crossover. Ta bort det så ska allt vara borta.

//Rob

  • Medlem
  • Gävle
  • 2010-03-31 14:11

Nu kommer ju Steam & CS till Mac så...

1
Bevaka tråden