Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

RDC - hur undviker man att bli utloggad?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-01 14:22

Gott nytt år allesammans!
Jag har ett problem med Remote Desktop Connection. Om man inte gör något i den fjärranslutna windowsmiljön blir man utloggad efter ett tag. Jag är inte säker på om det är universitetets policy eller om det är någon inställning i programmet som gör det. Hur kan man göra för att undvika det här? Kan man skriva något skript som automatiskt skickar ett kommando över nätet med jämna mellanrum eller finns det någon gömd inställning i RDC som gör det?

Jag vill alltså kunna logga in på värddatorn och sedan lämna den lokala datorn utan att bli kickad från värddatorn efter 10 min på grund av inaktivitet.

Förslag?

Titta på inställningar för skärmslackare på Windows dator. Det lär ligga där om du blir utkickad, eller om ni kör AD någon policy.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2010-01-01 22:10

Vänta nu, jag tror att jag uttryckte mig otydligt, kanske förstod du mig rätt ändå. Jag sitter på en Mac och ansluter till en Windowsdator. Det är om jag inte gör något i RDC som jag blir frånkopplad efter ett tag. Men ok, jag ska kolla om jag kommer åt några inställningar för skärmsläckare i värddatorn.

Tack för svar förresten!

Annars om ni har AD kolla med din Systemadministratör om han kan hjälpa dig.

1
Bevaka tråden