Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Välja vad som ska synkas med MobileMe?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skänninge
  • 2008-08-18 16:57

I iSync kan man ju välja vilka kalendrar och vilka adressboksgrupper som ska syncas med telefonen.
Skulle vilja kunna ställa in samma sak mot MobileMe, går det? Har inte hittat något sånt.
Vill att jag och min sambo skulle kunna ha en dela kalender, men samtidigt kunna ha "sina egna", med jobb-grejer och så som inte är intressant för den andra.

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2009-02-20 19:24

Bumpar min egen tråd och frågar om någon vet något mer nu, ett halvår senare...

Synkningen ställer man in i .Mac/Mobile Me-symbolen i Systeminställningar, men kan kan inte välja selektivt för enskilda kalendrar där utan allt synkas.

  • Medlem
  • 2009-12-30 01:36

Clas,
det går fortfarande inte antar jag?
Har du hittat en annan lösning? Vill precis som andra se min frus jobbkalender, men inte hennes övriga.

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2009-12-30 06:47

Jag använder Google helt och hållet nu istället, både för kalender och adressboken. Funkar utmärkt, men är lite pilligt, även mot min iPhone. Finns någon guide här på 99 och om man Googlar lite. Måste själva läsa på när jag ändrar något, så jag vill inte ge mig på att förklara hur jag gör.
Moile Me låter jag förfalla nu när de vill ha förnyad betalning.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-30 15:26
Ursprungligen av Clas:

Jag använder Google helt och hållet nu istället, både för kalender och adressboken. Funkar utmärkt, men är lite pilligt, även mot min iPhone. Finns någon guide här på 99 och om man Googlar lite. Måste själva läsa på när jag ändrar något, så jag vill inte ge mig på att förklara hur jag gör.
Moile Me låter jag förfalla nu när de vill ha förnyad betalning.

Kör du med Google Sync on your mobile phone?

  • Medlem
  • Skänninge
  • 2009-12-30 17:08

Nej, det gör jag inte.

Den här länken behandlar delen mot iPhone:
HOWTO: Sync Google Calendar on iPhone OS 3.0 | Idea Excursion

Om det bara är en kalender man ska dela, får man skapa en Google-kalender hos Google, och sedan gör man ett nytt konto i iCal och skriver in sina uppgifter.

Sedan gäller det att ha tungan i rätt mun och försöka hålla ordning på vad man gör, och sedan lite handpåläggning, så funkar det... oftast... Men när man väl har fått det att rulla, är det inga problem.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-30 18:09

Verkar rätt smidigt. I mitt fall har jag exchange på jobbet och där har jag min primära kalender och kontaktsamling. Men eftersom Entourage för Mac inte är någon höjdare försöker jag nu hitta en lösning där jag kan få kontakterna och kalendern i Adressbok resp. iCal på min Mac. Tyvärr har vi inte Exchange 2007 på jobbet så det blir svårt att uppnå.

Jag har ett privat mailkonto med en domän hos Google så där finns ju en kalender. Men hitils har jag bara lyckats få min iPhone att visa exchange som en kalender och Google som en annan. Samma med Mobile Me. Kan inte få dem att synca, alltså att jag får innehållet i Exchange kalendern även i Google Calendar och därmed in i iCal.

1
Bevaka tråden