Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ichat skärmdelning problem!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har problem med en vän som jag inte kan få Be att dela skärm med. Han kan inte heller välja att dela sin skärm med mig. Jag kan inte se något uppenbart problem med brandvägg eller operativsystem. Har någon varit med om detta och hur löste det sig isf?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-12-30 10:09

Under "Video"-menyn i iChat finns det längst ner tre olika alternativ för att akvitera Mikronfon, Kamera och Skärmdelning (tror det heter så på Svenska, jag kör med Engelskt). Är det aktiverat hos er båda?

Jag har det aktiverat men hans text är grå och utom räckhåll. Under möjligheter/anslutningsgranskaren säger dock hans dator att han ska kunna dela med sig sin skärm.

Jag förstår verkligen inte vad som trasslar!

Han har snöleopard men jag har vanlig leopard. men det borde väl inte krångla? eller finns det några såna buggar i snow?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-12-30 11:34

Det jag kan tänka mig är att det är olika versioner av iChat. Men det borde inte påverka möjligheten att dela skärm mm. Jag har dessvärre bara provat Screensharing i lokalt nät mellan Leopard <-> Leopard samt SL <-> SL.

Ursprungligen av agentjeanette:

Han har snöleopard men jag har vanlig leopard. men det borde väl inte krångla? eller finns det några såna buggar i snow?

1
Bevaka tråden