Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med trådlös router

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare!

Får inte min trådlösa router, D Link 624+ att fungera med min Imac. Kan det vara så att de inte fungerar ihop? Jag har även XP i datorn och inte ens där går den att få igång.

Startar jag IE med routern inkopplad så hänger sig IE. Det jag får göra är att koppla ur routern, startat ett nytt IE-fönster och sedan plugga in routern. Då kan jag iaf konfigurera routern, men sedan hänger sig IE iaf.

Mvh

/Fredrik

Har routern fungerat tidigare, eller är den nyinköpt?

Om den har fungerat tidigare, vad har ändrat sig i nätverket? (annan ny utrustning, nytt abonnemang, etc)

När du konfigurerar routern, vilka inställningar gör du?

D-Links routers brukar ha en reset-knapp. Har du provat den, för att börja om från början med alla inställningar?

Jag har aldrig använt den med Imac tidigare. Endast med min förra dator.
Dock ser jag i manualen att "set up" ska göras med IE6. Å andra sidan kan jag konfigurera den med IE8 så det borde inte vara nåt problem.

Jag följer de inställninar som manualen anger, står mest "klicka nästa".
Reset-knappen har jag inte testat, kanske borde göra det då...

Tack Jesper!

  • Medlem
  • International user
  • 2009-05-24 10:38

Du kan också kolla om det är ngn skillnad mellan kabelsanslutning och trådlös anslutning. Jag använder en DI-624 (utan +) med en MB och en MBP och det fungerar ok. Dock bryts anslutningen till routern till och från. Jag brukar använda Safari när jag ska ansluta till routern och det fungerar bra.

På min finns det ett antal trådlösa inställningar kan vara bra och testa vilka som fungerar bäst.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-06-30 18:11

Vilken router för både kabel och trådlöst?

Har behov av att kunna köra trådlöst med två bärbara, en MacBook och en PC, samt via kabel med två stationära, en IMac och en PC. (PC därför att sonen är spelgalen).

Har en D-Link DI-524 i mitt fritidshus där både Mac och PC, båda bärbara, fungerar utan några som helst problem.

Tacksam för tips på en i sammanhanget fungerande router.

/Bolero

(För den som inte visste, så är Bolero en äpplesort)

Tack för svar alla! Fick den inte att fungera men tele2 skickade juste nog ut ett nytt modem efter ett tag.
Måste varit fel på själva routern.

1
Bevaka tråden