Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dell Powervault 122T - Var sitter säkringen?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har en Dell Powervault bandstation som just nu bråkar. Tror säkringen har gått i den. Letar som en dåre, men när jag öppnat skalet så ser man ju bara banden och själva bandstationen. Någon som öppnat ett liknande underverk och kan ge mig en hint?

Blir aningen förvånad att det inte finns en enda servicemanual att finna. Ok, har bara googlat i 20 minuter, men tycker det borde finnas.

Dock är den riktigt driftsäker när den fungerar.

Kanske kan 130T:ns servicemanual vara till nytta, det finns ett felsökningsprotokoll där i. http://support.dell.com/support/edocs/stor-sys/zircon/dell_sm.pdf

Tack för hjälpen, men den här är en platt 2Us bandstation. Hittar en del andra manualer, men denna tycks inte finnas. Börjar få gråa hår.

Antagligen har den ett switchat nätaggregat någonstans i lådan väldigt nära elkontakten, du kan öppna upp skalet för nätaggregatet eftersom det ska sitta en säkring där redan. Var dock försiktig när du pillar inne i nätaggregatet, ifall det är dåligt skyddat i konstruktionen så kan du få dig en sketing på några hundra volt och tuppa av för evigt. Själv har jag aldrig pillat i en av dessa, men vet av erfarenhet av annan elektronik hur det brukar se ut. Det kan hända att de har dolt nätaggregatet någonstans, men du får väl titta omkring lite eftersom du har lådan ändå.

Jag antar att den har en intern nätdel iaf, dvs bara att dra en vanlig strömkabel direkt till enheten.

1
Bevaka tråden