Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Varför detta Namn och denna Avatar?

Tråden skapades och har fått 110 svar. Det senaste inlägget skrevs .

99musik.se har en tråd jag gillar, men så klart måste våran vara bättre
så jag inkluderar avatar i diskussionen också eftersom den egentligen
ger ett större intryck än namnet, för oss bildmässigt lagda i alla fall.

Mitt namn här är taget från mina initialer, men jag började en gång i tiden
som SkrotNisse, men av olika anledningar (bland annat fel associationer
och distanstagande från vissa debatter) startade jag ett nytt konto då med
det namn jag använder på andra ställen där jag finns i denna virtuella form,
men efter en tid insåg jag att jag är jag och jag ändå stod för mina tidigare
diskussioner och att det ändå bara var rätt att allt skulle vara ett, så jag bad
Baron sammanfoga mina konton och nu är jag LCR från början to date...

Min avatar har inte ändrats sedan jag blev LCR (förutom julinspirationer)
och kommer inte att göra det heller då R.Crumb's Fritz the Cat är en
av mina idoler som kommer att förevigas på min arm som tatuering bredvid
SkrotNisse och Mr Natural.

Och ni ?

LCR

Jag kör med ett antal olika Avatarer, just nu är det min avatar i SecondLife som får dubblera som avatar på 99.

Jag är man, inga problem med det, men eftersom det enda man kan göra i SL är att vara snygg så ger kvinnlig kropp en hel del mer intressanta alternativ

Namnet Goflorp är taget från en bildruta ur serien Socker-Conny av Pirinen; läser på Wikipedia att Pirinen tröttnade på Socker-Conny (som var ett fylle-bös, utan stil, som slog folk på käften)....

"Till slut blev Pirinen själv trött på sin skapelse. I Galago nr 3/1989 publicerade han en intervju med Socker-Conny som här är inlagd på sjukhus efter en hjärtinfarkt, stillsam och försynt och dessutom samhällsanpassad, nyfrälst, gift och flerbarnsfar. Han har också återtagit sitt dopnamn Zacharias Konrad. Efter intervjun nämns i en fotnot att Socker-Conny strax därefter "avlidit i hjärtinfarkt på Sjösaladalens sjukhus i en ålder av tjugoåtta år.""

Ursprungligen av Goflorp:

Jag kör med ett antal olika Avatarer, just nu är det min avatar i SecondLife som får dubblera som avatar på 99.

Troligtvis den värsta du haft i mitt tycke, den före den du hade nyss,
den innan den som var guldversionen av KaRo's, var bättre om jag
minns rätt, men minns inte vad det var...

Kul med din referens till Pirinen eftersom jag ganska nyligen kommit
på Galago och gillar definitivt hans serier.

LCR

Ursprungligen av LCR:

Troligtvis den värsta du haft i mitt tycke, den före den du hade nyss,
den innan den som var guldversionen av KaRo's, var bättre om jag
minns rätt, men minns inte vad det var...

Kul med din referens till Pirinen eftersom jag ganska nyligen kommit
på Galago och gillar definitivt hans serier.

LCR

Tack skall du ha

Karo hade väl aldrig roboten i Metropolis? Machinenmench Eva...
Jag har haft "the nutty professor" ur samma film.

Min SL Avatar är snygg - så de så

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-12-28 21:35

Mats och Olov är mina namn, så enkelt är det. Avatarena varierar men just nu är det en bild på mig i mina vikingakläder tagit på Medeltidsdagarna i Luleå 2008.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-12-29 18:30

har du varit i Fotevikens Museum i Malmö någon gång? Jag och en vän åkte dit för flera år sedan och spenderade några dagar i vikinabyn där, utklädda till bagare (min vän jobbar som det/konditor) och jag var lärling

Ursprungligen av MatsOlov:

bild på mig i mina vikingakläder tagit på Medeltidsdagarna i Luleå 2008.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2009-12-29 19:10

LCR = SkrotNisse !! Vem hade kunnat tro det?
Har du bytt åsikter också?

Ursprungligen av Le:

LCR = SkrotNisse !! Vem hade kunnat tro det?
Har du bytt åsikter också?

Vilka åsikter ?...

...så får du svar ja eller nej.

LCR

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-12-29 19:16
Ursprungligen av Drakfot:

har du varit i Fotevikens Museum i Malmö någon gång? Jag och en vän åkte dit för flera år sedan och spenderade några dagar i vikinabyn där, utklädda till bagare (min vän jobbar som det/konditor) och jag var lärling

Inte ännu, men det blir, är ju en 130 mil enkel väg.

  • Medlem
  • Mjölby
  • 2009-12-29 19:22

Tappade nästan tråden där ett tag:

Jobbsignaturen fick hänga med över till 99mac.
Och vem skulle inte vilja vara Groucho Marx i det civila!

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2009-12-29 19:56

Min idol är Ayrton Senna.

Jag har följt Formel 1 under 70 talet via tidningar, ibland sände SVT få sändningar.
Efter Ronnie Peterson död på Monza -78 slutade SVT sända.
När satelliterna började komma igång, kunde jag sätta upp paraboler och får in
Formel 1 via Eurosport under 80 talet. En av mina yrkesutövning då...
Har två st hemma i villan, en fast och en rörligt med motor.
Jag kunde se Senna stora framgångar via satellit. Därför min avatar !

Vad jag heter är ganska uppenbart, jag kör med öppna kort. Avataren visar ett av mina intressen, inte särskilt filosofiskt men ändå.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-12-29 21:49

Heter Ingvar, blir ibland till Ingo. X:et kom till när jag reggade mig här, aktuellt då var att jag nyligen tagit steget över från OS9 till jaguaren med stort X. Å så lite typ Malcolm X eller nåt...

Avataren är bokstäverna I och X som de ser ut i semaforalfabetet.

leftrustle är en sammanskrivning av en låt av ett numera troligtvis nedlagt Luleåband som betydde mycket för mig för ca 10 år sen. Används för att jag alltid är ensam om det på forum och därmed alltid kan regga det.

Avataren är Darwin i julbestyr, återspeglar min skepsism mot kreationism och min skäggväxt, allt i en julig förpackning.

  • Avstängd
  • International user
  • 2009-12-29 00:07
Ursprungligen av Leftrustle:

leftrustle är en sammanskrivning av en låt av ett numera troligtvis nedlagt Luleåband som betydde mycket för mig för ca 10 år sen. Används för att jag alltid är ensam om det på forum och därmed alltid kan regga det.

Avataren är Darwin i julbestyr, återspeglar min skepsism mot kreationism och min skäggväxt, allt i en julig förpackning.

Aaaaaah. Fireside kommer göra comeback! Det har Frans lovat

Ursprungligen av Mattias L:

Aaaaaah. Fireside kommer göra comeback! Det har Frans lovat

Ja, Frans har väl inget bättre för sig...

  • Medlem
  • Kungälv
  • 2009-12-28 23:22

Jag har själv tagit den här bilden på ett äpple.
Det var en chef på ett IT-konsultföretag som först kallade mig för Macus för ca 20 år sedan.
Då hade jag jobbat några år som Mac-åf, bytt till jobb och precis köpt mig en Mac LC.
Min första Mac med färgskärm.
Macus är det samma som mitt förnamn minus bokstaven r.

Ursprungligen av Macus:

Jag har själv tagit den här bilden på ett äpple.
Det var en chef på ett IT-konsultföretag som först kallade mig för Macus för ca 20 år sedan.
Då hade jag jobbat några år som Mac-åf, bytt till jobb och precis köpt mig en Mac LC.
Min första Mac med färgskärm.
Macus är det samma som mitt förnamn minus bokstaven r.

Har en kompis, Per-Anders, ofta kallad "mackapär" i dagligt tal

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-12-28 23:27

Har läst ditt namn med långt a Macus, blev ju mycket bättre med ett kort. )=

Macwitty "skapade" jag på det första forumet jag var med på. Jag ville markera att jag använde mac (alla andra körde windows) och sedan har jag i signaturen ett citat av Oscar Wilde lite engelskt "witty" som jag gärna ville vara då (och kanske även nu). Då tänkte jag inte på det som könsneutralt eftersom det var ett forum med i stort sett enbart kvinnliga deltagare. Lat och lite glömsk har jag sedan använt det på många ställen.

När det var dags för julavatar förra året bytte jag ut min gamla leopard som jag plåtade i Zambia 2004 och skämtsamt sa att så skulle nästa OS också heta. När det var dags att ta bort 2008 års julavatar var det en diskussion om stora avatarer och som motvallskärring hittade jag då en liten, liten katt som jag använde tills det var dags för årets julavatar. Vad som händer efter nyår vet jag inte. Kanske kommer min favoritleopard tillbaka

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-29 00:08

Tangen är mitt namn

(Johan i förnamn)

Avataren hittade jag på en vägg i Caracas - det var någon form av gatukonstnär som jag har glömt namnet på. Jag gillade målningen (40 meter lång och typ 2,5 hög, med hela Venezuelas historia på)

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-12-29 00:24

Det är mycket bioteknikallusioner med mitt namn och avatar:

Pichia pastoris är en jäststam som kan odlas i mycket höga celldensiteter i bioreaktor för diverse proteinproduktionsändamål.

Avataren är ett HPLC-kromatogram som visar separationen av en kiral substans, trans-Stilbenoxid, på en amylosklädd silika som jag har jobbat med.

Ursprungligen av pichia:

Det är mycket bioteknikallusioner med mitt namn och avatar:

Pichia pastoris är en jäststam som kan odlas i mycket höga celldensiteter i bioreaktor för diverse proteinproduktionsändamål.

Avataren är ett HPLC-kromatogram som visar separationen av en kiral substans, trans-Stilbenoxid, på en amylosklädd silika som jag har jobbat med.

Härligt. 100 nördpoäng. Fullkomligt älskar det. Mera sånt här!

Ångrar INTE att jag startade denna tråd !!!

LCR

P.S. Goflorp, jag skulle då inte ragga henne, hur än full jag var...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-12-29 02:32

Mitt namn kommer från en karaktär jag skapade i ett onlinespel (Ryzom) och eftersom jag blev känd på den Engelska servern som en bard / taleteller så har det fått följa med sedan dess (var inte aktiv i onlinespel mm innan dess. Tidigare forum / IRC nick var RabCaz). Och dessutom gillar jag det

Avataren är en bild (Drakfot) som en vän i USA gjort baserad på min karaktär, för närvarande med julmössa.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-12-29 04:56

Intressant att läsa om vad som ligger till grund för ens val av användarnamn och avatar.

Själv har jag haft många olika användarnamn på olika forum, fram till för ca 5 år sedan. Sedan gjorde jag det enkelt och höll mig till samma användarnamn överallt. Dels för att det var enklare att komma ihåg och dels för att andra kanske känner igen en på flera ställen.

"Reisan" är en ihopsättning av mitt förnamn och ett tilltalstillägg som förekommer i det japanska språket - "Rei" och "san". Är du intresserad så finns förklaring på tilltalssättet, surfa in på länken nedan:

Nihonshu :: Nihon-chama (Japanska Namn II) :: June :: 2007

Min avatar varierar mellan att föreställa mig själv på bild eller en bild av någon rolig figur eller sött husdjur. I skrivande stund är det jag själv på bild, som en siluettbild.

That's the story of my life...

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2009-12-29 14:57

Odis för att jag sa att jag hette det när jag var liten. Hade nog svårt att säga Jonas.

Min avatar är mig själv fast från mitt bands logotype. (Vi heter zPhonk och spelar 60/70 tals funk)

Ursprungligen av odis:

(Vi heter zPhonk och spelar 60/70 tals funk)

Några Prince inspirationer ?

LCR

  • Medlem
  • Ljusdal
  • 2009-12-29 15:25
Ursprungligen av LCR:

Några Prince inspirationer ?

LCR

Nja det är väl mer nån sorts hyllning till P-funk. Fast vår replokal ligger på Zätavägen.

  • Medlem
  • Täby
  • 2009-12-29 15:45

Mitt namn är en del av mitt efternamn.
Avataren byts lite då och då, just nu har jag haft denna ett tag men den får vara kvar ett tag till då det är jag med min första 99.se t-shirt som jag fick när jag blev Administrator

Bevaka tråden