Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Se filmer m.m på PS3 Via Mac

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-12-28 20:38

Hej !

Har en fråga gällande PS3 och Mac.

Jag sitter på en iMac och skulle gärna vilja brygga en anslutning i mellan iMacen och Ps3:an, jag har testat PS3 Media Server vilket funkade bra för att se filer som inte var så tunga att föra över trådlöst.

Då gick jag och köpte en korsad kabel för att kunna strömma över en vanlig TP-Kabel men nu hittar inte den Ps3an när man stoppar TP-kabel direkt från iMac till PS3:an, jag undrar hur detta kommer sig och vilken väg jag bör gå för kunna se mina HD-filmer på ps3 osv via Macen.

Hoppas ni får ett gott nytt år!

MVH Alex

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-12-28 20:48

Kör du internet via en trådlös router? I så fall går du in i inställningar på Macen och under delning väljer du att dela ut din trådlösa internet med enheter som ansluter via ethernet. Då borde dom se varandra.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2009-12-28 22:02

Ber om ursäkt för dåligt beskrivet.

Helt enkelt : min iMac kör jag trådlöst via en trådlös router, dock så kunde denna inte strömma multimedia tillräckligt snabbt till PS3, t.ex filmer/hd-filmer, så då tänkte jag att jag köper en korsad tp-kabel och sätter emellan så de finner varandra lokalt och inte behöver ha något trådlös internet för att de ska hitta varandra, helt enkelt lokalt för optimala hastigheten.

Någon aning om vad man ska göra för PS3an ska upptäcka denna som media server då?

Jag körde PS3 Media server och den fungerade för trådlöst men inte kablat, eller så är det något som jag inte förstått.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-12-28 22:07

Då borde det funka som jag beskrev det, då funkar macen som ytterligare en router mot PS3an och den får också internet, dessutom behöver du nog inte en korsad kabel, OS X fixar det ändå.

Du måste gå in i ps3:an och se till så den kör från trådat och inte trådlöst..

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-12-29 20:41

Ditt upplägg ska fungera tillsammans med PMS (PS3 Media Server).

Se till att du för enkelhetens skull sätter ett fast IP på ditt trådburna nätverkskort i både PS3 och i din iMac och att de båda då ligger i samma subnet, t ex att den ena tilldelas IP 192.168.0.100 och den andra får 192.168.0.101. Glöm inte att se till att rätt nätverkskort används i både PS3 och iMac, så du inte omedvetet använder de trådlösa iaf...lätt hänt att missa det.

1
Bevaka tråden