Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Funkar inte den inbyggda webbkameran med msn?

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-12-24 13:33

Funkar inte den inbyggda webbkameran med msn?

Sök gärna innan du söker, detta har diskuterats tidigare, och flera gånger.
http://www.99.se/ibook-macbook-macbook-air/223314-isight-kameran.html

"So what’s up with Messenger? One of the most frequent questions we get here on Mojo and in forums is that you – our customers and community- want an update on timing for A/V support in the Messenger personal service, especially since we shared our plan to deliver a beta of personal A/V in 2009. Here’s the update: progress has been slower than expected due to the challenge of connecting to the most current A/V code running on the Windows Live servers. We will not have a beta available in 2009, but we are close: we are in “dogfood”, and we plan to have the beta available to you by next March. We know how anxious you are to use this new version, but I want to ensure we are delivering a top quality experience before we ship, and we will have that in March.

Mac Mojo: The Office for Mac Team Blog "

MSN för mac har inte support för video än, det finns en tidig alfa av msn 8 som skall komma enligt sista meddelandet som publik beta i mars 2010 men innan dess så är amsn eller skype alternativen. Så för video använd amsn eller skype som funkar på alla plattformar.

Skypes officiella webbplats ? ladda ner Skype gratis nu för kostnadsfria samtal och Internetsamtal

aMSN - Opening your communication

Download Mercury Messenger for Mac - MSN Messenger client (was dMSN). MacUpdate Mac Chat Software Downloads

Mac Forums - View Single Post - Here's MS Messenger 8 beta

Ja verkligen dåligt.
Många med mig vill inte köra någon Messengerklon. Vi vill köra Windows Live Messenger i samma version som till Windows.
Just nu är avsaknaden av en sådan version en av anledningarna varför många inte vill byta till Mac.
Kanske kan vara svårt för vissa att förstå, men jämför det med att FaceBook inte skulle fungera med Mac så förstår ni.

Det var väl att ta i.
Att Microsoft inte kan yxa ihop ngt så enkelt är ju bara patetiskt.
Att det skulle vara en dealbreaker är ju bara löjligt.

Det finns en del sätt komma runt det här.

Om ens pc-Vänner anser att man betyder ngt kan de installera AIM-Pro,
man kan köra aMSN eller Mercury.
Man kan köra Skype och dessutom har Google en videocamlösning.

Bästa vore ju om man kunde köra msn-protokoll, och det löser väl sig år 2013 eller så när ms får tummen ur.

Vad vet du om hur enkelt det är? Anledningen till att det inte finns någon riktigt bra sån klient på Mac-sidan är att det är förbannat svårt att skriva den här typen av program, speciellt på Mac-sidan där API:er förändras i en takt som är snabbare än många byter kalsonger.

Ursprungligen av Goflorp:

Det var väl att ta i.
Att Microsoft inte kan yxa ihop ngt så enkelt är ju bara patetiskt.
Att det skulle vara en dealbreaker är ju bara löjligt.

Det finns en del sätt komma runt det här.

Om ens pc-Vänner anser att man betyder ngt kan de installera AIM-Pro,
man kan köra aMSN eller Mercury.
Man kan köra Skype och dessutom har Google en videocamlösning.

Bästa vore ju om man kunde köra msn-protokoll, och det löser väl sig år 2013 eller så när ms får tummen ur.

Ursprungligen av Richard Rönnbäck:

Vad vet du om hur enkelt det är? Anledningen till att det inte finns någon riktigt bra sån klient på Mac-sidan är att det är förbannat svårt att skriva den här typen av program, speciellt på Mac-sidan där API:er förändras i en takt som är snabbare än många byter kalsonger.

Jamen vafan, MS är ett av de mäktigaste programskapande företagen i världen. Vi pratar inte om några skägg i en källare i Wisconsin....
Om de satte den sidan till sp hade de haft nåt framme för länge sen.
Jag tror mer på att Ballmer sitter och svär över Jobs, kastar skor i väggen, spottar fräser och kastar brevpressat efter den som kommer in och säger att; vi borde få MSN och funka på mac...

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-12-30 15:37

Glöm inte stolar

Ursprungligen av Goflorp:

<snippeth> kastar skor i väggen, spottar fräser och kastar brevpressat efter den som kommer in och säger att; vi borde få MSN och funka på mac...

Som jag ser det är det rent bedrövligt att inte Microsoft kan få fram samma version av Windows Live Messenger till Mac som till Windows.

Kanske inte en ”dealbreaker”, men av människor jag känner som gått över till Mac OS, så är det ju lugnt det som de klagas mest på.

Ursprungligen av Chaosstar:

Som jag ser det är det rent bedrövligt att inte Microsoft kan få fram samma version av Windows Live Messenger till Mac som till Windows.

Kanske inte en ”dealbreaker”, men av människor jag känner som gått över till Mac OS, så är det ju lugnt det som de klagas mest på.

Defintivt. Har en bisexuell brudpolare som raggar som satan på nätet. Hennes besvikelse på att det inte gick att "cama på msn" visste inga gränser. Nu har hon äntligen kommit över det.. Såhär två år senare typ, haha:D

För övrigt vore det på tiden att Microsoft får fram en iPhone version också…

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-25 20:58
Ursprungligen av Chaosstar:

För övrigt vore det på tiden att Microsoft får fram en iPhone version också…

Varför?

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Varför?

//Rob

För att jag skulle vilja köra Windows Live Messenger i min iPhone och va uppkopplad hela tiden då jag inte är vid min dator också. Skulle fungera jätte bra med iPhones smidiga gränssnitt.

Ursprungligen av Chaosstar:

För att jag skulle vilja köra Windows Live Messenger i min iPhone och va uppkopplad hela tiden då jag inte är vid min dator också. Skulle fungera jätte bra med iPhones smidiga gränssnitt.

Det kan du. Men något av IM-programmen och backgrounder. Däremot suger de där IM-programmen batteri som satan och det räcker inte mer än kanske en halvdag om du ska ha igång det hela tiden.

annars kan du fixa en windows xp skiva och installera den på macen via parallels och sen köra msn via windows så kan du cama med folk har gjort det lite trixit dock man måste ha mac os x skivan

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-12-25 22:48
Ursprungligen av smackbook:

annars kan du fixa en windows xp skiva och installera den på macen via parallels och sen köra msn via windows så kan du cama med folk har gjort det lite trixit dock man måste ha mac os x skivan

Så kom det då, rådet att installera windows i macen. Blir man nå less ... :/

Eller så kan man hitta betan som läckt ut.... Det verkar dessvärre bara som det går att genomföra videosamtal, och den verkar sjukt instabil.... Fråga inte vart den finns, utan använd lite sunt förnuft och leta istället.

hahahaha

Har testat lite men tycker inte att det fungerar tillfredställande.

Men tror inte det är omöjligt att MS kommer med en version för iPhone likt den för Windows Mobile med hela Windows Live kittet.

Ursprungligen av Chaosstar:

Har testat lite men tycker inte att det fungerar tillfredställande.

Men tror inte det är omöjligt att MS kommer med en version för iPhone likt den för Windows Mobile med hela Windows Live kittet.

Det återstår att se. De kan ju börja med att göra en riktig messenger för mac os x först tycker man.

  • Medlem
  • I skogen utanför Umeå
  • 2009-12-27 13:17

Det är klart att det inte kommer något från MS till iPhone, Mac och OS X i nuläget, dom har det nog jobbigt med Apple som det är ändå.

  • Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-12-29 10:24
Ursprungligen av MatsOlov:

Det är klart att det inte kommer något från MS till iPhone, Mac och OS X i nuläget, dom har det nog jobbigt med Apple som det är ändå.

Det kommer både MSN, Bing och annat för iPhone under inledningen av 2010. Liksom en Messengerversion med stöd för video och ljud i mars.

  • Medlem
  • Hillared
  • 2009-12-30 10:20

aMSN kanske täcker upp sålänge: aMSN - Opening your communication
Har dock inte testat det själv, men det står Webcam support på deras sida, och det finns en Macbinär att ta hem.

Det är väl klart att MS skulle kunnat få fram ett MSN snabbare – men de är ju ett företag som drivs på affärsmässiga grunder och då är det helt enkelt inihelsike mycket viktigare att få fram ett nytt Outlook för Mac, få tillbaka VBA-stödet i Excel, osv. än att fixa en gratisprodukt som gör det möjligt för folk att videochatta.

Alltså: skälet till att MS prioriterat videostöd för MSN lågt, är för att det kräver mycket resurser, och är svårt. Punkt slut.

1
Bevaka tråden