Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur skulle ni göra i denna Flyttassistenten-situation?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Håller på att flytta musik- och fotobibliotek från sonens gamla powerbook (Tiger) till helt ny julklapps-iMac, via Airport. Det har visserligen tagit tid men ändå flutit på, i ca 16 timmar, tills det var "mindre än en minut kvar". Där har det fastnat. Alltså inte så att det hängt sig, bara så att det inte längre rör sig framåt.

Har varit så i 40 minuter nu. Vet inte hur länge till man ska ha tålamod och vänta? Eller avbryta? OCh det är i så fall inga problem att avbryta? Kanske bättre att flytta dessa 70GB manuellt…

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-25 18:49

Jag skulle ha använd en FireWire-sladd då hade det i alla fall inte tagit 16 timmar.

  • Administratör
  • Lund
  • 2009-12-25 18:54

skulle äta middag i lugn och ro, kanske kolla en film, sagan om ringen, sen skulle jag gå till datorn upptäcka att ingenting hänt. avbryta, kolla om det fungerade ändå. om inte skulle jag. som ovan sa använda en firewire kabel!
Kan ju vara så att bekräftelsepaket på att allt var klart inte kom fram helt och rent.

Tack Konrad för ett trevligt svar i sann julanda!

(Naturligtvis hade jag använt fw om jag haft någon tillgänglig. Frågan gällde befintlig situation.)

Tydligen är det ett vanligt fenomen, ser jag nu i amerikanska forum. "Mindre än en minut" kan betyda ett par, tre timmar…

1
Bevaka tråden