Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hörlur med mic som har bra ljud

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag inser att jag måste byta ut Iphone orginallurarna nu, de ploppar ur öronen och micen låter dåligt från.
Jag har tidigare använt creatives lurar till iPod men nu när jag jämför med orginallurarna så är basen riktigt vek, så att köpa dessa med mic känns inte som ett ett bra köp.
Har kikat på den superlånga tråden om headset o ser att klipsch, sennheiser o hf2 har fått bra kommentarer, men ingen verkar klockren.
Så vad ska man välja om micljudet är viktiigt man vill ju inte behöva hålla micen mot munnen 2010, och hur får man riktigt high end ljud för ca 1000kr?
Visst e sladdkontroll viktigt men kvalitet är nästan lika noga med.
Ska man köpa s2, s4 eller hf2?
Hur skulle du ha gjort o varför?

Senast redigerat 2009-12-23 08:12
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-12-23 08:40

Mina HF2 började glappa vid kontakten för två veckor sedan så jag köpte ett par nya Apple In-ear. Stort misstag. Jag skulle ha lagt en femhundring extra på ett nytt par HF2. HF2 har ett underbart rent ljud och de stora flänsade propparna sitter som gjutna i mina öron. Det enda jag kan klaga på är att mikrofon-delen är onödigt stor om man jämför med Apples. Ovanstående är min personliga uppfattning och jag vet att det finns personer som tycker att HF2 saknar bas vilket de inte gör om man hittar öronproppar med rätt passform.

Vad har du fått för uppfattning om ljudet från micen? Min tjej klagar på orginallurarna om jag inte håller micen typ i munnen:)

Jag köpte och testa dessa här om dagen. Nu använder min flickvän dom och jag tycker både musiken och telefon kvaliteten var över förväntan. Dock är jag inte en Audiofil så min krav är kanske inte så höga.

Skull Candy - Holua

Köpte hf2, mycket bra klart ljud. Saknades dock lite bas när jag testa dem första gången. Det var visst ett smutslager på kontakten som gjorde att det isolerade bort bas. Men efter att ha torkat av pluggen så låter det bättre. Måste säkert spelas in lite.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-24 12:49
Ursprungligen av prahna:

Köpte hf2, mycket bra klart ljud. Saknades dock lite bas när jag testa dem första gången. Det var visst ett smutslager på kontakten som gjorde att det isolerade bort bas. Men efter att ha torkat av pluggen så låter det bättre. Måste säkert spelas in lite.

Bra val!

Jag har haft ett flertal in-ear lurar men Etymotics lurar har alltid varit i särklass bäst både när det gäller passform och ljud. Om du upplever att basen är för klen ska du först testa att trycka in lurarna längre in i örat. Om det är obehagligt eller inte går längre kan du testa att köpa ett par nya kon-formade kuddar som är s.k. 2-flange (se bild nedan). De som ingår har tre "flanges" och de måste ganska långt in i öronen för att ge optimal förslutning och ljudkvalitet. Basen är det som blir klenast först. Du kan nog hitta 2-flange kuddar för några enstaka US dollars på ebay.

Sen kan jag tipsa om att när du använder dina hf2 som headset och pratar i telefon, prova att bara ha högerluren i örat. Då slipper du det mesta av den obehagliga känslan av att hela tiden höra din egen röst.

Jag älskar mina v-moda vibe ii (Recension av headsetet V-Moda Vibe II - iPhonebutiken.se (inte jag som skrivit recensionen))

Skrufve älskar Klipsch Image S4i (Test: Klipsch Image S4i – total kontroll och överlägset ljud | Skrufves skrifverier / Klipsch Image S4i - iPhonebutiken.se)

Man får väl avsluta med God Jul!

1
Bevaka tråden