Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple TV får äntligen mer muskler

Tråden skapades och har fått 20 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tyvärr är det inte muskler i form av en snabbare Apple TV, utan mer innehåll. Tyvärr, för andra gången, är det endast i USA men går planerna mellan Apple, CBS och Disney vägen så kommer de två senare företagen att börja erbjuda betal-TV via Internet och Apple TV.

Samma betalmodell som kabel-tv alltså, fast via Internet. Låter rätt bra tycker jag och förhoppningsvis kommer detta även att bli allt mer populärt i Sverige så rackarföretag som Com Hem får lite rejäl konkurrens även i byggnader där de har ensamrätt på abonnenterna.

Läs mer här.

Pratar vi om någon sorts IP-TV? Kanske linte likadan jämförelse, men TV via internet?

Har redan en Apple TV och har hackat den och använder den

  • Administratör
  • Lund
  • 2009-12-22 17:54

skulle detta "ip-tv" vara exlusivt för apple-tv på något sätt? vad hindrar från att få in det i sin mini?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-22 17:58

Älskar vår Apple TV. Har haft den i snart två år och både hyr filmer och köper tv-avsnitt regelbundet via ett amerikanska itunes konto. Funkar klockrent!

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-12-23 18:53
Ursprungligen av andy.c:

Älskar vår Apple TV. Har haft den i snart två år och både hyr filmer och köper tv-avsnitt regelbundet via ett amerikanska itunes konto. Funkar klockrent!

Om man är väldigt duktig på engelska kan det säkert funka.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-23 22:38
Ursprungligen av planB:

Om man är väldigt duktig på engelska kan det säkert funka.

Du menar avsaknaden av svensk textning?

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-12-23 23:45
Ursprungligen av andy.c:

Du menar avsaknaden av svensk textning?

Ja, just det.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-12-24 12:43
Ursprungligen av planB:

Ja, just det.

Jo, det kan ju kanske vara ett problem för en del. Nu är jag förvisso bara 26 och har en engelskman till pappa - det engelska språket har nog en naturlig plats inom mig - men de vänner i min ålder som också har sett film på vår Apple TV har inte haft några problem med språket. Kanske är det en generationsfråga? Är man hyffsat närvarande på engelskan under 9 år i skolan (man börjar väl fortfarande med engelska i 4:e klass?) tror jag inte det är några problem.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-12-24 14:57
Ursprungligen av andy.c:

Jo, det kan ju kanske vara ett problem för en del. Nu är jag förvisso bara 26 och har en engelskman till pappa - det engelska språket har nog en naturlig plats inom mig - men de vänner i min ålder som också har sett film på vår Apple TV har inte haft några problem med språket. Kanske är det en generationsfråga? Är man hyffsat närvarande på engelskan under 9 år i skolan (man börjar väl fortfarande med engelska i 4:e klass?) tror jag inte det är några problem.

Kan vara så. Kan också bero på vad det är man ser på och hur tydligt skådespelarna talar. Det kan också finnas mycket fackuttryck och slanguttryck ("The Wire") som man missar utan att man tänker på det.

Ursprungligen av planB:

Kan vara så. Kan också bero på vad det är man ser på och hur tydligt skådespelarna talar. Det kan också finnas mycket fackuttryck och slanguttryck ("The Wire") som man missar utan att man tänker på det.

Och så mkt skitöversättning det finns som - om man har lite kunskaper i ämnet - man märker översätts helt fel.

Såg trailern (textad) för Mission Impossible 2 & 3 som skall gå på nån kanal.

Ngn skriker till en hoppande Tom Cruise "There is a G36 in the truck!", översätts med "J36".
Hade nu översättaren haft alla chips i påsen hade det vart en sån här som Cruise behövt

YouTube - G36:Assault Rifle

Så, textning är inte enbart av godo ...

Jag saknar alternativet: "Japp, så fort den får mera (hårdvaru) muskler.

  • Oregistrerad
  • 2009-12-23 11:23

En sådan modell kommer inte komma till sverige dom närmaste 3 åren. Tom Microsoft har avtal i Sverige för uthyrning av filmer, inte ens Apple har kommit så långt.

Har just inhandlat en Mini som server och den är kopplad till min HD-teve. Nu fattar jag inte vad jag ska ha ATV'n till? Om min unge varit älder med eget rum och teve hade jag ju kunnat ställa den där...men nu är den verkligen plötsligt helt överflödig. Får väl ge bort den till vän eller släkting -som jag alltid gör med manicker jag inte behöver längre.

  • Administratör
  • Lund
  • 2009-12-24 13:20

missuppfattning

Senast redigerat 2009-12-24 17:54

Nice. Hoppas att det artar sig i europa snart också.

För amerikanska och engelska filmer behöver jag ingen text, men vissa irländska och skottska rullar har jag haft stora problem att hänga med (ändå stramar dom upp sin dialekt för att sälja i hela UK och commonwealth). :-D.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-12-28 20:35

Det beror väl också på hur mycket man står ut med att missa. Inte ens en infödd har 100% täckning.

När möjligheten finns så väljer jag helst textning även till svenska filmer.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-12-29 01:25

Ja det vore ju läskigt trevligt med lite filmuthyrning även här i Svedala. Men med det tempo som Apple ibland håller så lär vi väl få del av det någonstans kring årsskiftet 2018/2019.

Vet inte hur jag ska göra själv faktiskt, men det lutar nästan åt en mini så småningom.

jag har en TV och använder den enbart att köra filmer mp4 och musik. det enda jag ibland saknar är browser. det hade inte varit fel om man hade haft möjlighet att hyra serier/filmer ibland också.

1
Bevaka tråden